PR4NGO to unijny projekt szkoleniowy, realizowany we Wrocławiu przez Centrum Inicjatyw UNESCO. Podczas międzynarodowego treningu poruszono kwestie budowania tożsamości i marki, jaką powinna być każda organizacja pozarządowa, która chce skutecznie docierać ze swoimi działaniami do ludzi. Rezultatem spotkania jest e-poradnik w języku angielskim.
„PR4NGO tips & tricks” został stworzony przez pracowników i wolontariuszy organizacji pozarządowych (z ang. NGO) z Polski, Litwy, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoch, Rumunii i Chorwacji. Jak mówią organizatorzy: Poradnik pokazuje, jak można mówić o pracy NGO, kiedy nie ma do dyspozycji dużych budżetów, wsparcia agencji PR i reklamowej, a często nie ma także grafika i człowieka od spotów filmowych. Poradnik napisali młodzi ludzie, którzy są często koordynatorami projektów, fundraiserami, grafikami, swoimi własnymi PRowcami. Jednym słowem muszą pracować w kilku różnych wcieleniach.
Autorzy radzą, by zacząć od zrozumienia podstaw komunikacji i upewnienia się, jaki ma być przekaz i do kogo kierowany. Sugerują, by wykorzystać darmowe i wiążące się z niewielkimi kosztami zasoby internetu, kierować się pasją i szukać zainteresowanych partnerów.
Prawdziwym problemem w sektorze organizacji pozarządowych nie jest brak pomysłów, ale trudności w ich upowszechnianiu. Podstawą NGO jest entuzjazm, pasja, motywacja i praca zespołowa. Czyli najważniejszą część, której często brakuje w biznesie, już mamy. Teraz wystarczy tylko dobra komunikacja i przyciągnięcie uwagi odpowiednich grup ludzi – mówi Kamila Wierzbicka z Centrum Inicjatyw UNESCO.
Projekt zostal sfinansowany przez program Komisji Europejskiej, Erasmus +. Poradnik można pobrać z tej strony.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
24.05.2023
Wiosenny Dzień Charta
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
18.05.2023
Torba STORSTOMMA dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę
-
15.05.2023
Pierwsze pustułki podpatrzone w budkach lęgowych Cemex!
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany