Billboardy kampanii "Niech żyje natura!" pokazują co możemy stracić, jeśli nie będziemy chronić przyrody i obszarów programu Natury 2000.
-Na billboardach przedstawiających zdjęcia pięknych tatrzańskich krajobrazów wymazano kozicę i niedźwiedzia – została biała plama. Kampania ma uświadomić ludziom, że bez ochrony, zwierzęta mogą zniknąć – podkreślił podczas konferencji prasowej wiceminister środowiska Maciej Trzeciak.
Dyrektor Tatrzańskiego Parku Narodowego Paweł Skawiński tłumaczył, że pomysł kampanii informacyjnej, pokazywanej poza terenem parku – zanim turysta do niego wejdzie – powstał po zabiciu przez turystów niedźwiadka w Tatrach.
– Tatry to w Europie najdalej na zachód wysunięty obszar, gdzie żyją obok siebie wielkie drapieżniki: niedźwiedź, ryś i wilk. To wyróżnik Polski, która potrafi chronić dziką przyrodę – podkreślił.
Dwa pierwsze billboardy – z plamą po kozicy i niedźwiedziu – rozwieszono w 110 miejscach w kraju. Przed zimą, w listopadzie, kampania rozszerzy się – do tych dwu mają dołączyć kolejne – według Skawińskiego bardziej szokujące w treści.
Pierwsza kampania promująca Naturę 2000 ma odczarować jej obraz, kojarzący się z protestami związanymi z budową dróg, czy blokowaniem inwestycji. – Natura 2000 pomaga chronić najpiękniejsze tereny, pozwala prowadzić inwestycje z ich zachowaniem. Znam bardzo dobrze ten problem i wiem, że możemy tak zrobić, by ochronić te cenne tereny i jeździć autostradami, szybkimi kolejami. To da się pogodzić" – mówił Trzeciak.
23 i 24 sierpnia w Dolinie Kościeliskiej w Tatrach odbędzie się rodzinny piknik promujący kampanię. W ramach kampanii zaprezentują się też m.in parki: białowieski, biebrzański, pieniński, woliński czy słowiński.
Do końca sierpnia Polska przekaże Komisji Europejskiej informacje o rozszerzeniu obszarów o tereny wynikające z dyrektywy chroniącej ptaki. Za niewyznaczenie tych obszarów Polska została pozwana przez Komisję Europejską przed trybunał w Luksemburgu. – Liczymy, że Komisja wycofa skargę po wyznaczeniu przez nas nowych obszarów – powiedział Trzeciak.
Kampanię sfinansował TPN i Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Informacje o niej można też znaleźć na stronie www.niechzyjenatura.pl
Europejska Sieć Ekologiczna Natura 2000 tworzona jest od 1992 r. Służy zachowaniu i odbudowie różnorodności biologicznej kontynentu europejskiego. System ujednolica zasady ochrony przyrody we wszystkich krajach członkowskich UE.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca