Dziurka bez znaczenia
Czytelnicy Metra otrzymali dziurawe egzemplarze.
Dla wzmocnienia efektu reklama w każdym egzemplarzu gazety została przekłuta w strategicznym miejscu. Plakat przedstawiał przedramię z zaciśniętą pięścią, a w miejscu, gdzie wbija się strzykawkę, by pobrać krew, widniała niewielka dziura.
Zapotrzebowanie na krew nie maleje. Czasem ludzie nie zdają sobie sprawy z wagi tej potrzeby, czasem mają obawy przed oddaniem krwi. Hemorio Instituto Estadual de Hematologia (Stanowy Instytut Hematologii) w Rio de Janeiro zorganizował akcję promocyjną podczas Tygodnia Honorowego Krwiodawstwa. W projekt zaangażowano kilka mediów, ale najbardziej znacząca okazała się reklama w gazecie Metro opatrzona hasłem "For you this hole made absolutely no difference. For you. Donate blood" ("Dla ciebie ta dziurka nie ma absolutnie żadnego znaczenia. Dla ciebie. Zostań honorowym krwiodawcą").
Ta forma oddziaływania odniosła największy sukces, mierzony ilością nowych dawców, a ten wzrósł trzykrotnie (sama akcja odniosła czterokrotnie większy sukces niż pierwsza edycja). W ciągu dwóch dni zgromadzono krew na potrzeby prawie 3 tys. osób. Do tego z pewnością przyczyniała się realistyczna i sugestywna forma przekazu.
Kornelia Machura
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
04.08.2022
Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem
-
18.07.2022
Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom