Dziurka bez znaczenia
Czytelnicy Metra otrzymali dziurawe egzemplarze.
Dla wzmocnienia efektu reklama w każdym egzemplarzu gazety została przekłuta w strategicznym miejscu. Plakat przedstawiał przedramię z zaciśniętą pięścią, a w miejscu, gdzie wbija się strzykawkę, by pobrać krew, widniała niewielka dziura.
Zapotrzebowanie na krew nie maleje. Czasem ludzie nie zdają sobie sprawy z wagi tej potrzeby, czasem mają obawy przed oddaniem krwi. Hemorio Instituto Estadual de Hematologia (Stanowy Instytut Hematologii) w Rio de Janeiro zorganizował akcję promocyjną podczas Tygodnia Honorowego Krwiodawstwa. W projekt zaangażowano kilka mediów, ale najbardziej znacząca okazała się reklama w gazecie Metro opatrzona hasłem "For you this hole made absolutely no difference. For you. Donate blood" ("Dla ciebie ta dziurka nie ma absolutnie żadnego znaczenia. Dla ciebie. Zostań honorowym krwiodawcą").
Ta forma oddziaływania odniosła największy sukces, mierzony ilością nowych dawców, a ten wzrósł trzykrotnie (sama akcja odniosła czterokrotnie większy sukces niż pierwsza edycja). W ciągu dwóch dni zgromadzono krew na potrzeby prawie 3 tys. osób. Do tego z pewnością przyczyniała się realistyczna i sugestywna forma przekazu.
Kornelia Machura
zobacz także
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi
-
08.06.2025Kreacje / printy
W chłodni
-
06.06.2025Kreacje / printy
Zepsute bajki