Dziurka bez znaczenia
Czytelnicy Metra otrzymali dziurawe egzemplarze.
Dla wzmocnienia efektu reklama w każdym egzemplarzu gazety została przekłuta w strategicznym miejscu. Plakat przedstawiał przedramię z zaciśniętą pięścią, a w miejscu, gdzie wbija się strzykawkę, by pobrać krew, widniała niewielka dziura.
Zapotrzebowanie na krew nie maleje. Czasem ludzie nie zdają sobie sprawy z wagi tej potrzeby, czasem mają obawy przed oddaniem krwi. Hemorio Instituto Estadual de Hematologia (Stanowy Instytut Hematologii) w Rio de Janeiro zorganizował akcję promocyjną podczas Tygodnia Honorowego Krwiodawstwa. W projekt zaangażowano kilka mediów, ale najbardziej znacząca okazała się reklama w gazecie Metro opatrzona hasłem "For you this hole made absolutely no difference. For you. Donate blood" ("Dla ciebie ta dziurka nie ma absolutnie żadnego znaczenia. Dla ciebie. Zostań honorowym krwiodawcą").
Ta forma oddziaływania odniosła największy sukces, mierzony ilością nowych dawców, a ten wzrósł trzykrotnie (sama akcja odniosła czterokrotnie większy sukces niż pierwsza edycja). W ciągu dwóch dni zgromadzono krew na potrzeby prawie 3 tys. osób. Do tego z pewnością przyczyniała się realistyczna i sugestywna forma przekazu.
Kornelia Machura
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem