logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Dzień Polskiej Muzyki – 1 października rozgłośnie będą grały tylko polskie utwory
28.09.2023
Tematy: Wydarzenia, Polska, Konsumpcjonizm i konsumenci, Kultura i sztuka, Organizacje pozarządowe / NGO

Dzień Polskiej Muzyki – 1 października rozgłośnie będą grały tylko polskie utwory



Dzień Polskiej Muzyki to już piąta edycja kampanii, która promuje rodzimą muzykę i zwraca uwagę na jej znaczenie dla rozwoju polskiej kultury. Celem akcji jest zachęcenie do słuchania polskich utworów, dzięki czemu twórcy zyskają większe możliwości rozwoju artystycznego.

Intencją pomysłodawcy i organizatora Dnia Polskiej Muzyki – Fundacji Empower Poland – było stworzenie projektu, który zaangażuje i połączy wszystkich uczestników rynku muzycznego: artystów, rozgłośnie radiowe, telewizje muzyczne, firmy i organizacje branżowe oraz fanów, którzy, słuchając polskiej muzyki, przyczyniają się do wzmocnienia kondycji polskiego rynku muzycznego i jego pozycji na świecie.

Anna Ceynowa, przewodnicząca Rady Polskiego Rynku Muzycznego i prezeska Fundacji Empower Poland, podkreśla, że to właśnie fani stanowią o sile i kondycji rodzimego rynku muzycznego, który w ostatnim czasie dynamicznie się rozwija. – Dzięki polskim słuchaczom, polski rynek fonograficzny w ubiegłym roku znalazł się w gronie dwudziestu największych rynków muzycznych świata – mówi Anna Ceynowa.

image by Eric Nopanen on Unsplash

Współorganizatorem kampanii jest Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, największa w Polsce organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi, która zrzesza kompozytorów, autorów tekstów, scenarzystów, dramatopisarzy, tłumaczy, plastyków, choreografów, twórców innych dziedzin sztuki oraz wydawców muzycznych. – Dbamy o uczciwe wynagradzanie autorów – mówi Miłosz Bembinow, prezes Stowarzyszenia Autorów ZAiKS. – Z dumą mogę powiedzieć, że od początku roku rozliczyliśmy tantiemy w rekordowej kwocie 300 mln złotych. Rynek kreatywny rośnie, a my razem z nim.

Podczas Dnia Polskiej Muzyki w ponad stu stacjach radiowych i telewizjach muzycznych będzie można usłyszeć więcej polskiej muzyki niż zwykle. Kulminacyjnym punktem akcji jest wspólna godzina (10-11) wyłącznie z polską muzyką. Polską muzykę będzie można usłyszeć także na antenach kilkunastu rozgłośni za granicą, m.in. w Wielkiej Brytanii, USA, Szwajcarii i Chorwacji. Akcję wspierają m.in.: RMF FM, RMF Maxx, RMF Classic, Radio Zet, Radio Eska, Eska Rock, Supernova, Antyradio, Meloradio, Chillizet, Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda, Rock Radio, Radio Plus, 4FUN.TV, 4FUN Dance, Stars TV, Mixtape TV, Polsat Music, Eska TV, Eska TV Extra, Eska Rock TV, Muzo FM, Radio Kolor, Jedynka, Dwójka, Trójka, Czwórka. W akcji uczestniczą także serwisy streamingowe, m.in. Spotify, TIDAL, YouTube Music, które będą promować playlisty z polską muzyką.

image by Hannah Rodrigo on Unsplash

Na miłośników polskiej muzyki czekają także promocje i niespodzianki od partnerów akcji. Największe sklepy muzyczne i bileterie, m.in. eBilet.pl, Eventim, Ticketmaster, BiletyNa oraz serwis wymiany biletów TicketSwap będą wspierały kampanię w swoich kanałach i przygotują dla fanów specjalne promocje na zakup płyt i biletów na koncerty. W Empiku tegoroczna akcja potrwa blisko dwa tygodnie od 27 września do 10 października. Wybrane albumy z kategorii pop/rock będą dostępne w atrakcyjnych cenach, a na płyty z katalogu Polskich Nagrań będzie obowiązywać rabat -20 procent.

Rok 2022 był drugim z rzędu, w którym rynek muzyczny w Polsce rósł znacznie szybciej niż na świecie. Polska znalazła się w gronie dwudziestu największych rynków muzycznych świata. Według danych IFPI (International Federation of the Phonographic Industry), wartość polskiego rynku fonograficznego wyniosła 661,4 mln zł. To o 14 proc. więcej niż przed rokiem i o blisko 50 proc. więcej od 2019 roku, gdy rozpoczynała się kampania Dzień Polskiej Muzyki.

image by blocks on Unsplash

W ubiegłym roku na 10 najlepiej sprzedających się płyt w Polsce dziewięć stanowiły albumy polskich artystów. Mimo że sprzedaż płyt CD wciąż spada (-11 proc. r/r), nie ustaje zainteresowanie winylami, których Polacy w ubiegłym roku kupili o 9,8 proc. więcej niż przed rokiem. Wśród 12 najpopularniejszych winyli w poszczególnych miesiącach 2022 r. znalazło się 10 polskich albumów. W streamingu także dominuje polska muzyka. Wciąż około 80 procent ze stu najpopularniejszych utworów w serwisach streamingowych to piosenki polskich artystów.

Ubiegły rok to także rekordy pod względem zarówno liczby koncertów, które zorganizowano w Polsce, jak i ilości sprzedanych biletów. W TOP25 najczęściej przeglądanych stron artystów na eBilet w 2023 roku, aż 84 procent stanowią zakładki polskich wykonawców i zespołów. Największym zainteresowaniem cieszyły się koncerty rodzimych artystów, które – jak w przypadku Dawida Podsiadło czy Sanah – wyprzedały się w zaledwie kilka minut.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

NGO koncert kultura konsumpcjonizm muzyka koncerty konsumenci patriotyzm gospodarczy sztuka radio patriotyzm prawa autorskie ZAiKS serwisy streamingowe


Nazwa wydarzenia:
Dzień Polskiej Muzyki
Czas:
2023.10.1
Tematy:
Konsumpcjonizm i konsumenci, Kultura i sztuka, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja Empower Poland, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 03.06.2025Kampanie

    Dziecko samo w obcym mieście

  • 30.05.2025slider

    Dokument „Być jak Mikołaj” na otwarcie Miesiąca Dumy

  • 30.05.2025Kampanie

    Nie znikaj w momencie decyzji. Idź na wybory!

  • 28.05.2025slider

    Co czwarty senior rezygnuje z jedzenia z powodów finansowych

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek