Dzień dziewczyn
Oman to jeden z najbardziej zamkniętych, konserwatywnych ale również stabilnych politycznie i bezpiecznych krajów na świecie. Zarówno edukacja jak i służba zdrowia są tu całkowicie bezpłatne, a poziom życia Omańczyków dorównuje poziomowi państw UE. Co ciekawe, stoi za tym – a właściwie stał – tylko jeden człowiek, monarcha oświecony i niezmordowany reformator, zmarły w styczniu 2020 roku sułtan Kabus ibn Sa’id.
15 grudnia 2009 roku Jego Wysokość wydał historyczny dekret, powołujący do życia instytucję „Dnia Kobiet” – co stanowiło radykalne, niemal rewolucyjne odejście od zdominowanej przez mężczyzn struktury omańskiego społeczeństwa. Nando’s, popularna na całym świecie sieć restauracji, specjalizująca się w daniach z kurczaka, postanowiła wykorzystać dziesiąty jubileusz tego wydarzenia, organizując w grudniu 2019 roku w swoim oddziale w Omanie kampanię wzmacniającą pozycję kobiet.
Punktem wyjścia inicjatywy była gra słów: „chicken” (kurczak) brzmi niemal identycznie co „chick” (dziewczyna, laska).
W ramach kampanii „Chick’s Day” w lokalu sieci Nando’s zorganizowano specjalne wydarzenie, na które wstęp miały wyłącznie kobiety. Akcja została wzmocniona w pełni zintegrowaną kampanią 360° w mediach cyfrowych, drukowanych i społecznościowych, których istotnym elementem były dowcipne gry słowne, podobne do tej, która stała za tytułem całej kampanii:
zobacz także
-
09.07.2025slider
Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
06.07.2025slider
Młodzi ludzie najbardziej samotni
-
30.06.2025Wydarzenia
Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat