logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Dzień dzieci, które zniknęły
25.05.2015
Tematy: Wydarzenia

Dzień dzieci, które zniknęły



25 maja obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Dziecka Zaginionego. W Polsce co 2-3 dni zgłaszane jest policji zaginięcie dziecka, które nie skończyło siedmiu lat, dwoje dzieci w wieku 7-13 lat zgłaszanych jest prawie codziennie. 

Przyczyn zaginięć dzieci i młodzieży jest wiele. W przypadku dzieci najczęściej jest to chwila nieuwagi rodzica, podczas której dziecko się oddala. Najmłodsze dzieci nie są w stanie ocenić niebezpieczeństw, przewidzieć konsekwencji tego, co robią. Częstą przyczyną zaginięć młodych ludzi są ucieczki. Młodzież ucieka z rozmaitych powodów. Zwykle wtedy, kiedy problemy, z którymi się zmaga (w domu, w szkole, z rówieśnikami, z rodzicami), przerastają go.

Fundacja ITAKA zajmuje się m.in. profilaktyką zaginięć dzieci i młodzieży. Od 2009 roku działa bezpłatny, całodobowy numer 116 000 skierowany do rodziców i opiekunów, którym zaginęło dziecko. Mogą na niego także dzwonić rodzice zaginionych dzieci, nastolatki, które uciekły z domu oraz wszystkie inne osoby, które zetknęły się z problemem zaginięcia dziecka lub nastolatka i mogą pomóc w jego odnalezieniu.  Fundacja od lat prowadzi również programy profilaktyczne „Nie uciekaj” i „Opiekuj się dzieckiem”.

W związku z Obchodami Międzynarodowego Dnia Dziecka Zaginionego Fundacja przygotowała następujące wydarzenia:

1) Program profilaktyczny: Ruszył program profilaktyczny „JAŚ W LESIE”, którego celem jest zapobieganie zaginięciom dzieci w terenie otwartym. Kierowany jest do małych dzieci, nauczycieli i ich rodziców.  Celem projektu jest nauczenie dziecka odpowiednich zachowań, które podczas zagubienia w terenie otwartym mogę zapewnić mu bezpieczeństwo i przyczynić się do szybkiego odnalezienia przez dorosłych.

2) Event profilaktyczny w Krakowie: Wydarzenie poświęcone było tematyce zaginięć dzieci. Wolontariusze Fundacji rozdawali zainteresowanym materiały promocyjne i broszury oraz specjalne bransoletki dla dzieci z numerem 116 000 – Telefonem w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka. Będziemy rozmawiać z dorosłymi i dziećmi jak zapobiegać takiej sytuacji. Wydarzenie odbyło się 24 maja.

3/ Konkurs literacki dla młodzieży w ramach akcji „Nie uciekaj”: Konkurs został przeprowadzony w szkołach licealnych, w klasach o profilu policyjnym. Ponad 40 uczniów napisało reportaż na temat ucieczki nastolatków z domu pt. „Droga bez powrotu”. Celem konkursu jest zwrócenie uwagi młodych ludzi na problem ucieczek z domu, rozwijanie empatii, informowanie o niebezpieczeństwach wiążących się z ucieczkami,  a także o alternatywnych sposobach radzenia sobie z problemami. Inicjatorzy chcą zachęcić licealistów – przyszłych policjantów do refleksji nad tematem ucieczek z domu, spojrzenia na sytuację ucieczki z wielu perspektyw: młodego człowieka, który uciekł, jego bliskich, otoczenia społecznego. Trzy pierwsze miejsca będą nagrodzone nagrodami rzeczowymi.

Więcej informacji na temat zaginionych osób i informacji, które mogą pomóc je odnaleźć znajduje się na stronach Fundacji ITAKA – http://zaginieni.pl. Informacje o tym jak uchronić dziecko przed zaginięciem są dostępne na stronie prowadzonej przez Fundację ITAKA www.opiekujsiedzieckiem.pl.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek