logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > „Dziękowanie” na autostradzie
13.05.2014
Tematy: Wydarzenia

„Dziękowanie” na autostradzie

Your browser does not support the video tag.


Z początkiem maja wystartowała druga edycja kampanii społeczno-edukacyjnej Autostrady Wielkopolskiej SA pod nazwą „Bezpieczna jazdA2. Lubię to!“. Przygotowanych jest 5 kreskówek poruszających najważniejsze aspekty bezpiecznego podróżowania po autostradach. Drugi film, który został zaprezentowany na profilach spółki w mediach społecznościowych, przedstawia różnice związane z kulturą poruszania się po autostradach w krajach europejskich, a szczególnie w sposobie dziękowania za przysługę  na drodze.

Kierowcy każdego kraju w Europie mają nieco odmienny styl i kulturę jazdy, a swoje przyzwyczajenia pokazują podczas międzynarodowych podróży po międzynarodowych drogach. Jednym z przykładów tego typu jest sposób „dziękowania” na drodze za przysługę. W Polsce kierowcy używają do tego gestu w postaci włączenia na krótką chwilę świateł awaryjnych. Na zachodzie Europy „dziękuje się” poprzez naprzemienne stosowanie sekwencji kierunkowskazów „lewy-prawy-lewy”. Tym samym używane przez polskich kierowców, zwłaszcza na autostradzie, światła awaryjne wprowadzają w błąd pozostałych uczestników ruchu. Światła awaryjne z definicji sygnalizują utrudnienia na trasie, są informacją o konieczności przyhamowania oraz ostrzeżeniem o możliwości  wystąpienia niebezpiecznej sytuacji. I właśnie kolejna kreskówka kampanii pokazuje, jak niebezpieczna może okazać się różnica w „dziękowaniu” na trasie.

Z roku na rok coraz więcej obcokrajowców podróżuje po polskich drogach. Również Polacy coraz liczniej
i chętniej podróżują po drogach Europy Zachodniej. Na zarządzanej przez naszą Spółkę autostradzie A2 łączącej Polskę z siecią autostrad europejskich, często możemy zaobserwować problemy wynikające z różnic kulturowych oraz przyzwyczajeń kierowców w prowadzeniu samochodu. Tego typu nieporozumień wśród kierowców różnej nacji jest z pewnością więcej. Niewłaściwe używanie świateł awaryjnych jest naszym zdaniem jedną z najpoważniejszych różnic –
informuje Zofia Kwiatkowska, rzecznik prasowy spółki Autostrada Wielkopolska SA.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek