Troje dzieci występuje w ciężkich, niemal przygniatających ich kostiumach. Wszystkim grafikom towarzyszą hasła będące jednocześnie myślami bohaterów – pomimo tego, że noszą dziwne stroje, protestują przeciwko myśleniu o nich jako o głupkach, wariatach czy potworach.
Dzieci widziane przez pryzmat uprzedzeń innych są bardzo nieszczęśliwe. Żeby odkryć przyczynę zachowań bohaterów należy przeczytać wyjaśnienia: „In Quebec, 1 in 6 children suffers from a mental disease”” („W Quebecu 1 na 6 dzieci cierpi na choroby umysłowe”), „Close to 10% of children under 10 years old have already had suicidal thoughts” („Blisko 10 % dzieci miało już myśli samobójcze”), „10% of boys between 6 and 11 years old have attention deficits and/or are hyperactive” („10% wszystkich chłopców między 6 a 11 rokiem życia ma deficit uwagi i/lub są nadpobudliwi”).
Kampania stworzona dla La Fondation les petits trésors wykorzystuje kilka elementów. Postaci dzieci symbolicznie przedstawiają problem jednostki. Tytuły wraz z podtytułami pokazują zagadnienie z perspektywy dzieci w całym Quebecu. Na dolnym pasku znajduje się prośba o donację na rzecz fundacji działającej w obszarze zdrowia psychicznego. Konstrukcja komunikatu jest bardzo przemyślana i kilkupłaszczyznowa, ale jednocześnie zachowuje prostotę. Twórcą pomysłu jest agencja Carteblanche z Kanady.
Magdalena Trybalska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
28.03.2025
Strzelanina
-
26.03.2025
Znikający świergot
-
24.03.2025
Konkretna ochrona
-
21.03.2025
BOSS