Organy wewnętrzne chłopca pijącego zanieczyszczoną wodę są jednocześnie urządzeniem do jej uzdatniania. Ta futurologiczna wizja świata to projekt agencji Saatchi & Saatchi, która nie pierwszy już raz połączyła swoje siły z rozpoznawalnym na całym świecie Greenpeace’m. Tym razem te dwa giganty zjednoczyły się w celu wszczęcia dyskusji na temat niskiej jakości wody pitnej w Chinach. Jej spożywanie zagraża zdrowiu przede wszystkim dzieci, które jak zwykle są najbardziej podatne na negatywne skutki płynące z otoczenia.
Kampania zatytułowana "Water for Children" (Woda dla dzieci) posiłkuje się surrealistyczną stylistyką, w której przedstawiono urządzenie do uzdatniania wody jako metaforę wewnętrznych organów chłopca pijącego, zamiast przejrzystej i życiodajnej cieczy, brudny płyn przypominający olej silnikowy. Zawartość butelki koresponduje z industrialnym i zdegradowanym pejzażem w tle i zderza się z „czystą” sylwetką chłopca. Efektywność przekazu osiągnięta przez jego perfekcyjne zwizualizowanie i dużą kreatywność jest porażająca, do tego stopnia, że nie potrzebuje żadnego słownego dopowiedzenia w postaci hasła; zielony, charakterystyczny napis-logo Greenpeace stawia kropkę nad i.
Dzisiejszy świat staje nie tylko wobec problemu wyczerpujących się zasobów rzek i jezior w ogóle, ale także wobec ich ochrony przed agresywnym zanieczyszczaniem. Poważnie skażona woda powoduje nieodwracalne spustoszenia w organizmach dzieci i w długoterminowej perspektywie ma podobne, szkodliwe skutki, co zupełny brak do jej dostępu.
Akcja została zainaugurowana na drugiej Wystawie Sztuki Reklamowej (Advertising Arts Exhibition) 17 listopada 2012 w Szanghaju, gdzie w ramach performance’u artyści malowali na ciałach dzieci urządzenia do uzdatniania wody w proporcjach ich organów wewnętrznych. Ta działalność wpisuje się w długą historię współpracy agencji Saatchi & Saatchi z biurami Greenpeace’u z całego świata. Już jej pierwsza kampania, którą rozpoczęła podbój branży reklamowej pokazująca destrukcyjne efekty wycinki drzew na świat zwięrzęcy została wykonana właśnie we wspomnianym duecie.
Marta Reutt
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka
-
07.04.2025
Kogo widzisz? Zobacz osobę
-
28.03.2025
Strzelanina
-
26.03.2025
Znikający świergot
-
24.03.2025
Konkretna ochrona