logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  16.04.2010

Dzieciństwo ze szkłem



Dla żyjących w ciemnościach dzieci snop światła mógłby być metaforą nadziei. Mógłby, gdyby nie miał kształtu butelki z alkoholem, albo kieliszka od wina.

Z badań, przeprowadzonych na reprezentatywnej grupie mieszkańców Finlandii wynika, że 1 osoba na 10 dorastała w domu, w którym występował problem uzależnienia od alkoholu. W odpowiedzi na te statystyki, fińska organizacja Lasinen Lapsuus rozpoczęła w marcu 2010 roku kampanię, skierowaną do rodziców nadużywających alkoholu oraz uświadamiającą społeczeństwu, że osoby pijące wpływają negatywnie nie tylko na swoje życie, ale także (a może nawet zwłaszcza) na życie swoich dzieci.

W stworzonej przez agencję Euro RSCG z Helsinek kreacji nie pada jednak prosty apel „Nie pij”. Sugestywnie przedstawionym na plakatach sytuacjom towarzyszą krótkie zwierzenia alkoholików, których dzieci postrzegają ich tylko przez pryzmat nałogu. Nie widzą w nich już kochających rodziców, a jedynie pijaków. Zostają pozostawione bez wsparcia, z tęsknotą za bezpiecznym domem:
– „Ciężko uwierzyć w to, jak mój syn postrzega mnie po kilku kieliszkach wina. Nie jestem zabawny, zadowolony i towarzyski jak sądziłem, ale jestem raczej odrażającym pijusem. Oskar wstydzi się mnie i tęskni za osobą, którą naprawdę jestem”;
– „Usłyszałem od mojej córki szokującą prawdę o moim piciu. Po kilku piwach postrzega mnie jako strasznego, starego człowieka. Tatuś zniknął i Jenni została sama”;
– „Byłam zszokowana, słysząc, że już po kilku drinkach moje dziecko mnie nie poznaje. W moim odczuciu, dopiero zaczynam być podpita, ale Niko twierdzi, że stałam się zupełnie inną osobą. Mamy nie ma i został sam”.

Przytoczone przez autorów kampanii cytaty poruszają. Jednak można odnieść wrażenie, że w głównej grupie docelowej wywołają reakcję wyparcia problemu ze świadomości oraz litanię usprawiedliwień w głowie potencjalnego pijącego ojca czy nadużywającej alkoholu matki.

Nadawcą kampanii jest założona w 1968 roku organizacja Lasinen Lapsuus. Jej nazwa, którą przetłumaczyć można jako „Kruche Dzieciństwo”, najlepiej odzwierciedla to, co cechuje priorytety jej aktywności. Celem jest między innymi pomoc młodym osobom, których rodzice nadużywają alkoholu – czyli wzmocnienie kruchego jak szkło dzieciństwa.
E. Janota


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


  • 19.05.2022

    Z punktu widzenia psa przewodnika


  • 09.05.2022

    Stop pracy dzieci


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek