logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  19.08.2014

Dzieciństwo luksusem nie dla każdego

Your browser does not support the video tag.


Dzieciństwo zazwyczaj kojarzy się z beztroską i bezpieczeństwem, ale może mieć też ciemną stronę – związaną z bezbronnością i nieludzkim wysiłkiem. Przedmioty: zabawki, meble, akcesoria – wszystko, co rodzice nabywają dla swoich pociech, aby zapewnić im komfort, może wiązać się z cierpieniem innych dzieci.

Organizacja World Vision (WV) z pomocą agencji kbs+ Canada, w ramach akcji pod hasłem „Not every child gets a childhood” („Nie każde dziecko dostaje dzieciństwo”), przypomina, że młody wiek, nie dla wszystkich jest gwarantem dzieciństwa „jak z obrazka”.

Za niektórymi produktami, a także usługami, kryje się problem niewolnictwa i nielegalnej pracy dzieci, o czym informują trzy plakaty oraz spot, opublikowane na stronie internetowej organizacji WV. Kreacja zbudowana została na zasadzie przykrego kontrastu. Na pierwszy plan wysunięto sielankowe kadry ilustrujące dzieciństwo niezmącone troskami: zabawę, naukę i relaks maluchów w czystych, ciepłych, pełnych miłości domach. Następnie, rozczuleni odbiorcy konfrontowani są z mrocznym „zapleczem” zilustrowanych scen. Tam, w niehumanitarnych warunkach, wśród brudu i ubóstwa, ciężko pracują dzieci. W obskurnych pomieszczeniach składają elementy konsol do gry, którymi później będą bawili się ich rówieśnicy. W ponurych szwalniach szyją różowe kocyki dla „małych księżniczek”. Podczas gdy „mali odkrywcy” bawią się miniaturowymi pociągami, „mali niewolnicy”, którzy mieli mniej szczęścia, dźwigają węgiel do ogromnych wagonów w kopalniach.

Autorzy kampanii, grając skrajnymi emocjami odbiorców, motywują ich do podpisania petycji stanowiącej wyraz sprzeciwu wobec wykorzystywania nieletnich. Została ona skierowana do największych kanadyjskich detalistów, którzy korzystają z siły roboczej w Bangladeszu. List otwarty ma zachęcić przedsiębiorców do świadomego wyboru kontrahentów – z zachowaniem dbałości o prawa człowieka oraz troski o warunki, w jakich powstają niezbędne produkty i półprodukty. Petycję opublikowano na stronie internetowej organizacji World Vision. Udostępniono tam również bogate materiały na temat handlu dziećmi oraz niewolniczej pracy najmłodszych, a także opisano sposoby walki z tym problemem. Wśród nich zaproponowano Kanadyjczykom świadomą konsumpcję: nabywanie dóbr oraz usług, które nie powstały kosztem łamania praw człowieka. Organizacja w obrazowy sposób wyjaśnia istotę traktowania nieletnich jako taniej siły roboczej, używając pojęcia „pracy w 3D” („the 3D’s of child labour”) – jest ona niebezpieczna (ang. Dangerous), brudna (ang. Dirty) i poniżająca (ang. Degrading).

World Vision to organizacja, która z problemem niewolniczej pracy dzieci pod hasłem „No child for sale” („Żadnego dziecka na sprzedaż”) walczy od 2013 roku. Oprócz walki z handlem najmłodszymi jako żywym towarem, podejmuje wysiłek w celu zwalczenia innych przejawów braku poszanowania praw człowieka. W szczególności skupia się ona na problemach związanych z różnicowaniem warunków życia w różnych kulturach.

Kamila Brzezińska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek