logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Dzieciństwo luksusem nie dla każdego
19.08.2014
Tematy: Kreacje / printy

Dzieciństwo luksusem nie dla każdego

Your browser does not support the video tag.


Dzieciństwo zazwyczaj kojarzy się z beztroską i bezpieczeństwem, ale może mieć też ciemną stronę – związaną z bezbronnością i nieludzkim wysiłkiem. Przedmioty: zabawki, meble, akcesoria – wszystko, co rodzice nabywają dla swoich pociech, aby zapewnić im komfort, może wiązać się z cierpieniem innych dzieci.

Organizacja World Vision (WV) z pomocą agencji kbs+ Canada, w ramach akcji pod hasłem „Not every child gets a childhood” („Nie każde dziecko dostaje dzieciństwo”), przypomina, że młody wiek, nie dla wszystkich jest gwarantem dzieciństwa „jak z obrazka”.

Za niektórymi produktami, a także usługami, kryje się problem niewolnictwa i nielegalnej pracy dzieci, o czym informują trzy plakaty oraz spot, opublikowane na stronie internetowej organizacji WV. Kreacja zbudowana została na zasadzie przykrego kontrastu. Na pierwszy plan wysunięto sielankowe kadry ilustrujące dzieciństwo niezmącone troskami: zabawę, naukę i relaks maluchów w czystych, ciepłych, pełnych miłości domach. Następnie, rozczuleni odbiorcy konfrontowani są z mrocznym „zapleczem” zilustrowanych scen. Tam, w niehumanitarnych warunkach, wśród brudu i ubóstwa, ciężko pracują dzieci. W obskurnych pomieszczeniach składają elementy konsol do gry, którymi później będą bawili się ich rówieśnicy. W ponurych szwalniach szyją różowe kocyki dla „małych księżniczek”. Podczas gdy „mali odkrywcy” bawią się miniaturowymi pociągami, „mali niewolnicy”, którzy mieli mniej szczęścia, dźwigają węgiel do ogromnych wagonów w kopalniach.

Autorzy kampanii, grając skrajnymi emocjami odbiorców, motywują ich do podpisania petycji stanowiącej wyraz sprzeciwu wobec wykorzystywania nieletnich. Została ona skierowana do największych kanadyjskich detalistów, którzy korzystają z siły roboczej w Bangladeszu. List otwarty ma zachęcić przedsiębiorców do świadomego wyboru kontrahentów – z zachowaniem dbałości o prawa człowieka oraz troski o warunki, w jakich powstają niezbędne produkty i półprodukty. Petycję opublikowano na stronie internetowej organizacji World Vision. Udostępniono tam również bogate materiały na temat handlu dziećmi oraz niewolniczej pracy najmłodszych, a także opisano sposoby walki z tym problemem. Wśród nich zaproponowano Kanadyjczykom świadomą konsumpcję: nabywanie dóbr oraz usług, które nie powstały kosztem łamania praw człowieka. Organizacja w obrazowy sposób wyjaśnia istotę traktowania nieletnich jako taniej siły roboczej, używając pojęcia „pracy w 3D” („the 3D’s of child labour”) – jest ona niebezpieczna (ang. Dangerous), brudna (ang. Dirty) i poniżająca (ang. Degrading).

World Vision to organizacja, która z problemem niewolniczej pracy dzieci pod hasłem „No child for sale” („Żadnego dziecka na sprzedaż”) walczy od 2013 roku. Oprócz walki z handlem najmłodszymi jako żywym towarem, podejmuje wysiłek w celu zwalczenia innych przejawów braku poszanowania praw człowieka. W szczególności skupia się ona na problemach związanych z różnicowaniem warunków życia w różnych kulturach.

Kamila Brzezińska








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Odłączeni

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Kula śniegowa

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek