Dzieci oddychają szybciej niż dorośli i dlatego dużo bardziej szkodzą im substancje chemiczne wydzielane przez papierosy, które utrzymują się w powietrzu nawet do pięciu godzin. Rodzic, który zaraz po zamknięciu drzwi do pokoju dziecka, przy na wpół otwartym oknie czy drzwiach sięga po papierosa, nie widzi, nie czuje i nie podejrzewa na jakie niebezpieczeństwo naraża potomka. Reklama telewizyjna wzywa odbiorców do rezygnacji z palenia w domu, czy samochodzie i nakreśla cel zmniejszenia odsetka dzieci w Szkocji narażonych na bierne palenie w otoczeniu najbliższych.
Krótki spot ukazujący kobietę z papierosem i płuca jej dziecka śpiącego w sąsiednim pokoju nie pozostawia wątpliwości, jak poważne są konsekwencje i jak zdecydowane jest stanowisko Ministra Zdrowia Publicznego „chcemy dać każdemu dziecku w Szkocji szansę rozwijać się w środowisku wolnym od dymu”. Kampania nie dotyczy wyboru czy palić czy nie, a jedynie pokazuje, jakie kroki podjąć by nie szkodzić zdrowiu dzieci.
Katarzyna Płaza
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
10.01.2023
Palisz czy nie palisz