Szacuje się, że 55 milionów dzieci w Indiach jest wykorzystywanych do pracy. Większość z nich jest zatrudnianych w przemyśle bawełnianym, gdzie dzienny czas pracy dochodzi do 13 godzin, a wynagrodzenie równe jest jednej polskiej złotówce.
Oddział policji w Delhi zajmujący się ochroną kobiet i dzieci zlecił agencji Rediffusion Y&R z Gurgaon przeprowadzenie kampanii przeciw łamaniu praw dzieci poprzez zmuszanie ich do podjęcia działalności zarobkowej. W listopadzie 2009 roku ukazały się plakaty z hasłem „Set him/her free. Call – 1291. A Delhi Police initiative to abolish child labour.” ( “Uwolnij jego/ją. Zadzwoń pod 1291. Inicjatywa Delhijskiej Policji, mająca na celu zniesienie pracy dzieci.”). Wszystkie kreacje utrzymane są w czarno-szarej stylistyce fotograficznych negatywów. Postacie dzieci są niewyraźne, umocowane na sznurkach, jak lalki w teatrze. Kampania miała na celu uświadomienie problemu przymusowej pracy dzieci, ich bezradności w tej sytuacji oraz, co najważniejsze, apelowała o aktywną reakcję – złożenie telefonicznego doniesienia o przypadku pracujących dzieci.
S. Frydrysiak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
29.09.2023
Do ostatniego okruszka
-
27.09.2023
Kto to…
-
26.09.2023
Mocniejsi niż głód
-
21.09.2023
Gdzie jest sęp?
-
20.09.2023
Na wojnę tak, poza tym – nie
-
20.09.2023
Zanim to się stanie