logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Dzieci Korczaka na dworcach kolejowych
07.07.2012
Tematy: Akcje

Dzieci Korczaka na dworcach kolejowych



2 lipca na warszawskim Dworcu Centralnym zainaugurowano akcję „Janusz Korczak – dzieci współcześnie niczyje”. Projekt ten to visual – art, zrealizowany z udziałem aktorów-dzieci, ucharakteryzowanych na podobieństwo ich rówieśników z czasów pedagogicznej działalności Korczaka. Jako tło prezentacji multimedialnej posłużyły zewnętrzne ściany pociągów przejeżdżających przez Dworzec Centralny. Latem zaplanowane są prezentacje na peronach dworców kolejowych w Poznaniu, Gdyni, Wrocławiu, Toruniu i Krakowie.

Kampania ma na celu zmotywowanie ludzi dorosłych do zwrócenia uwagi na potrzeby dzieci: miłości, szacunku i poczucia bezpieczeństwa. Ma być wołaniem o dostrzeżenie samotności dziecka w świecie dorosłych, zrozumienie i uszanowanie potrzeb młodego człowieka oraz formą protestu przeciwko wyizolowania dzieci.

Za reżyserię i realizację artystyczną projektu odpowiada Karolina Fender Noińska – inicjatorka produkcji filmowej „Jajkofilm”, autorka aranżacji multimedialnych, scenografii wizualnych oraz krótkich form filmowych. Partnerem artystycznym i współtwórcą projektu jest Jaga Hupało, która odpowiada za kostiumy oraz wizerunek młodych aktorów. Autorem zdjęć do części filmowej jest debiutant Krzysztof Maślejak. Twórcą plakatu jest Tomek Sikora – fotograf, autor kilkudziesięciu międzynarodowych wystaw i wydawnictw autorskich.

Rok 2012 to 70. rocznica śmierci Janusza Korczaka – pedagoga, publicysty, pisarza, lekarza, działacza społecznego pochodzenia żydowskiego, który zginął w komorze gazowej obozu zagłady w Treblince. W tym roku także mija 100. rocznica założenia przez niego Domu Sierot, obecnie mieszczącego się w Warszawie przy ul. Jaktorowskiej. Decyzją sejmu RP rok 2012 ustanowiono rokiem Janusza Korczaka.

Patronat honorowy nad projektem objęła Jolanta Kwaśniewska. Partnerem strategicznym kampanii jest Grupa PKP. Więcej można przeczytać na www.projektkorczak.pl oraz na Facebooku.

 

Nazwa projektu:
Janusz Korczak – dzieci współcześnie niczyje

Zasięg:
Warszawa, Poznań, Gdynia, Wrocław, Toruń, Kraków

Autorzy:
Karolina Fender Noińska, Jaga Hupało, Krzysztof Maślejak, Tomek Sikora

Data:
07/2012








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 04.10.2025Kreacje / printy

    Miód z pól minowych

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek