logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Dzieci i seniorzy zagrali w spektaklu
30.12.2013
Tematy: Wydarzenia

Dzieci i seniorzy zagrali w spektaklu



W grudniu br. Fundacja „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom” zakończyła działania związane z projektem „Generacje – Kreacje. Sztuka w dialogu pokoleń”. Odbywał się on w 4 miastach: Gdańsku, Krakowie, Poznaniu i Toruniu, gdzie działają koordynatorzy kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”.

W każdym z nich projekt kończył się spektaklem, w którym udział brali seniorzy i dzieci. Inscenizacje, przygotowane przez obie grupy nawiązywały do różnorodnej tematyki – od konfliktu międzypokoleniowego w Gdańsku, do Pastorałki na motywach twórczości Leona Schillera w Toruniu. W Krakowie zaskoczyła ogromna frekwencja zaproszonych gości, zaś w Poznaniu można było nauczyć się choreografii do tańców w kręgu. Wychowankowie Domów Dziecka i studenci Uniwersytetów III Wieku udowodnili wszystkim, że dialog międzypokoleniowy jest możliwy, jeśli tylko tak odległe od siebie pokolenia, będą miały okazję spotkać się i zintegrować się przy wspólnym, twórczym działaniu.

Projekt „Generacje-Kreacje” miał na celu aktywizację dwóch marginalizowanych grup społecznych i wiekowych m.in. przez przygotowanie ich do odbioru i tworzenia kultury oraz integrację pokoleń. Jednocześnie celem projektu było pokazanie dzieciom z domów dziecka innych postaw życiowych niż te, które znają ze swoich rodzinnych domów, często dysfunkcyjnych lub patologicznych, a seniorom, po zakończeniu ich aktywności zawodowej, przywrócenie energii i radości płynących z poczucia, że ich obecność, umiejętności i aktywne uczestnictwo we wspólnych zajęciach z dziećmi, są dla tych ostatnich ważnymi czynnikami wychowania i rozwoju. Dzięki wspólnym wyjściom do teatru, na wystawy i koncerty oraz uczestnictwu w warsztatach muzycznych, plastycznych i teatralnych, służących wystawieniu wspólnego spektaklu, uczestnicy projektu mieli możliwość realizowania swoich pasji, twórczego spędzania wolnego czasu i budowania trwałych przyjaźni i więzi międzypokoleniowych.  

Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Fundacji Orange oraz Grupy Lotos.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek