Do czego potrzebni są dziadkowie i babcie? Czy w ogóle są potrzebni? Jan Kobuszewski i jego rodzina wzięli udział w kampanii "Dziatki – dziadkom" towarzyszącej tegorocznym obchodom Narodowego Dnia Życia (24 marca). Spoty reklamowe emitowane w TVP1 oraz plakaty mają promować ma solidarność międzypokoleniową i zwracać uwagę na relacje pomiędzy dziadkami a wnukami. Podobnie jak i jej poprzednie edycje – kampania ma promować pozytywne wzorce i budować przyjazny klimat wokół rodziny.
W ciągu ostatnich 11 lat znacząco wzrósł deklarowany szacunek dla osób starszych, z 35% w roku 1998 do 64% w 2009. Jednocześnie ich status materialny jest bardzo niepokojący (13% seniorów żyje w ubóstwie).
W opinii 87% Polaków ludzie starsi są potrzebni innym (CBOS BS/157/2009). Ponad połowa młodych ludzi twierdzi, że zawdzięcza coś dziadkom. Najczęściej są to: poczucie, że jest się kochanym (71%), religia (59%), zasady moralne (58%), znajomość dziejów rodziny (55%), miłość do ojczyzny (49%) czy znajomość historii (46%). Dziadkowie i babcie cenieni są jako osoby, które mogą pomagać innym działając społecznie, docenia się ich jako dobrych sąsiadów, a rzeczywistością, w której sprawdzają się najlepiej jest rodzina. Aktywne uczestnictwo w życiu rodziny daje dziadkom świadomość tego, że cały czas są potrzebni i że oczekuje się od nich rzeczy, które wciąż wymagają odpowiedzialności, pomysłowości i wysiłku.
"Zależy nam, żeby babcie i dziadkowie nie myśleli o sobie jako o klientach ZUS czy NFZ, ale jako bardzo wartościowych osobach oraz pełnoprawnych i niezwykle ważnych członkach naszych rodzin" – argumentują organizatorzy kampanii, Fundacja Komitetu Obchodów Narodowego Dnia Życia.
Przypadający 24 marca Narodowy Dzień Życia został ustanowiony uchwałą Sejmu w sierpniu 2004 r.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.01.2025
Nie do zastąpienia
-
15.01.2025
Pustułki w zakładach Cemex Polska: udany sezon lęgowy 2024
-
14.01.2025
Co dzieli i jednoczy Europejczyków?
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
11.01.2025
Jak organizować wydarzenia zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i ESG?