logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Dym i płacz
29.07.2009
Tematy: Kampanie, Wielka Brytania, Pomoc społeczna

Dym i płacz

Your browser does not support the video tag.


Na zrujnowanym pustkowiu stoi spalony dom. Jedyna akcja, jaka się dzieje podczas filmu to unoszący się z komina dym i zawodzący płacz małego chłopca wydobywający się ze środka resztek budynku. 5-letni chłopiec, którego dwie siostry zostały zgwałcone, a rodzice zamordowani przez miejscowe oddziały partyzanckie, przechodzi właśnie badanie lekarskie.

Lekarz, który dotarł do chłopca wywodzi się z organizacji Lekarze Bez Granic, inicjatora kampanii kinowej, która wystartowała pod koniec lipca w Wielkiej Brytanii. Celem kampanii realizowanej pro bono przez londyński oddział agencji McCann Erickson, jest zebranie środków finansowych na działalność organizacji: "We can’t operate without your help" (Bez twojej pomocy nie możemy działać / leczyć).

Ta niemal wyłącznie dźwiękowa reklama może wprowadzać dysonans – z jednej strony odbiorca dowiaduje się o straszliwych wydarzeniach – gwałtach, morderstwach, podpaleniach – ale nie otrzymuje rady, jak temu zapobiec lub jak pomóc osieroconym poszkodowanym. Może tylko – w kontekście zilustrowania przez kampanię daleko szerszej tragedii – mieć wkład w ich leczenie.



Nazwa kampanii:
Boy
Czas:
2009.7.24 - 2009.8.15
Nadawca:
Médecins Sans Frontieres
Media:
Kino, internet
Wykonawca:
McCann Erickson (London)
Adresaci:
Widzowie w kinach
Hasło kampani:
We can’t operate without your help





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek