Na zrujnowanym pustkowiu stoi spalony dom. Jedyna akcja, jaka się dzieje podczas filmu to unoszący się z komina dym i zawodzący płacz małego chłopca wydobywający się ze środka resztek budynku. 5-letni chłopiec, którego dwie siostry zostały zgwałcone, a rodzice zamordowani przez miejscowe oddziały partyzanckie, przechodzi właśnie badanie lekarskie.
Lekarz, który dotarł do chłopca wywodzi się z organizacji Lekarze Bez Granic, inicjatora kampanii kinowej, która wystartowała pod koniec lipca w Wielkiej Brytanii. Celem kampanii realizowanej pro bono przez londyński oddział agencji McCann Erickson, jest zebranie środków finansowych na działalność organizacji: "We can’t operate without your help" (Bez twojej pomocy nie możemy działać / leczyć).
Ta niemal wyłącznie dźwiękowa reklama może wprowadzać dysonans – z jednej strony odbiorca dowiaduje się o straszliwych wydarzeniach – gwałtach, morderstwach, podpaleniach – ale nie otrzymuje rady, jak temu zapobiec lub jak pomóc osieroconym poszkodowanym. Może tylko – w kontekście zilustrowania przez kampanię daleko szerszej tragedii – mieć wkład w ich leczenie.
zobacz także
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat