logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Opinie
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Konkurs
zamknij
Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Polska, Wolontariat, Wydarzenia
   ──────  29.10.2019

Dwieście procent normy, czyli 110 tysięcy drzew dla Nadleśnictwa Lipusz



W dwie październikowe soboty blisko 1500 osób, pracowników trójmiejskich firm i instytucji, odtworzyło 11 ha lasu na terenach dotkniętych nawałnicą w 2017 roku. Nasadzono blisko 110 tysięcy brzóz, modrzewi, sosen i innych gatunków drzew. Akcja „Do nasadzenia”, zainicjowana przez firmę Torus, zakończyła się podwójnym sukcesem – ponad dwukrotnie przekroczono pierwotne założenia.

Nie spodziewaliśmy się tak dużego odzewu ze strony firm i tak wielu chętnych do pracy w sobotę – komentuje Małgorzata Dąbrowska, marketing manager z firmy Torus. – Podobnie jeśli chodzi o końcowe efekty. Pierwotnie zakładaliśmy nasadzenie 50 tysięcy drzew, a skończyło się na 110 tysiącach, czym mocno zaskoczyliśmy nawet leśników. To w ogóle był projekt wielu „zaskoczeń”, odkrywania jak funkcjonuje las i dlaczego jest tak ważny dla nas. Ogromne zaangażowanie i entuzjazm, z jakim się spotkaliśmy, sprawia, że będziemy myśleć o kolejnej edycji tej akcji w przyszłym roku.

W nocy z 11 na 12 sierpnia 2017 roku potężne nawałnice, które przetoczyły się przez Polskę, powaliły około 20 milionów drzew na niemal 70 tys. ha powierzchni lasów. Szkody odnotowano w 60 nadleśnictwach. Najbardziej dotkniętym terenem okazało się Nadleśnictwo Lipusz, gdzie nawałnica całkowicie zmieniła tamtejszy krajobraz. Z inicjatywy firmy Torus powstała akcja „Do nasadzenia”, której celem jest wsparcie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych – Nadleśnictwo Lipusz w odtworzeniu ekosystemu leśnego.

Inicjatywa Torusa spotkała się z szerokim odzewem i zaangażowaniem zarówno środowiska biznesowego, jak i wielu pojedynczych osób. W dwie październikowe soboty blisko 1500 osób, pracowników kilkudziesięciu trójmiejskich firm i instytucji nasadzało drzewa. Odtworzyli 11 ha lasu, sadząc blisko 110 tysięcy brzóz, modrzewi, sosen oraz innych gatunków biocenotycznych.

Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem zaangażowania wszystkich uczestników. Atmosfera, zapał do pracy i radość, z jaką przybyli uczestnicy akcji, bardzo nas zaskoczyła. Niezależnie czy było to pierwsze czy kolejne doświadczenie w sadzeniu drzew, każdy mógł liczyć na pomoc leśników, którzy oprócz instruktażu sadzenia, niejednokrotnie odpowiadali na wiele nurtujących pytań dotyczących naszych lasów i zniszczeń, jakich dokonała nawałnica w 2017 roku. Cieszymy się, że mogliśmy gościć pracowników pomorskich firm. Ta akcja to też okazja do spotkania dwóch na co dzień „odmiennych światów” – leśnego i miejskiego – mówi Anna Kukier, rzecznik prasowy Nadleśnictwa Lipusz.

W akcji uczestniczyli znajomi i przyjaciele z firm, także rodziny z małymi dziećmi. Towarzyszyły jej liczne gry i zabawy edukacyjne, dzięki czemu wiele osób poznało jak funkcjonuje las i jak ważną pełni rolę w naszym życiu. Jestem przekonana, że każdy z uczestników poczuł ogromną dumę i satysfakcję z tego, co udało się wspólnie zrobić i z pewnością nie raz wróci na tereny nasadzeń, by zobaczyć jak rośnie „jego” las – dodaje Małgorzata Dąbrowska.

Organizatorem akcji jest firma Torus. Partnerami: LPP (partner oficjalny); Lufthansa Systems Poland (partner logistyczny) oraz Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Gdańsku – Nadleśnictwo Lipusz (partner merytoryczny).



Nazwa wydarzenia:
Do nasadzenia
Tematy:
Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Wolontariat
Kraje:
Polska
Nadawca:
Torus





polecamy ─── 27.11.2019

Liderzy Pro Bono rozpoczynają kampanię „Ten 1 dzień”


Jak najlepiej zintegrować zespół pracowników? Jak odnaleźć głębszy sens w pracy? Jak w naturalny sposób rozwijać swoje kompetencje?...


nazwa kategorii: Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%

CZYTAJ TEŻ:


  • 09.12.2019

    Lidl znakuje naturalnym światłem warzywa BIO


  • 07.12.2019

    7 grudnia – Sobota dla Polski


  • 06.12.2019

    Nasze filmy zawsze mówią o spotkaniach skrajnie odmiennych osób


  • 06.12.2019

    Ruszyła kampania Ratujemy motyle


  • 05.12.2019

    5 grudnia – Dzień wolontariusza


  • 05.12.2019

    Uważaj na martwe pola! Kierowca śmieciarki nie zawsze może cię zobaczyć!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa cisteczek