logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wiedza - Literatura, Polska, Konsumpcjonizm i konsumenci
   ──────  17.03.2022

Dwie trzecie Polaków zażywa suplementy diety



Ponad 80 proc. Polaków suplementujących dietę przyjmuje preparaty witaminowo-mineralne, a niemal trzech na czterech najchętniej sięga po suplementy w formie tabletek lub kapsułek do połykania. Większość konsumentów dokonuje zakupów w aptece. Ponad jedna czwarta Polaków zażywa więcej suplementów niż przed rokiem – OSAVI przedstawia raport „Polacy a suplementy diety. Zwyczaje suplementacyjne”.

Dane z KRS wskazują, że na polskim rynku obecnie znajduje się blisko 30 tys. podmiotów produkujących i sprzedających suplementy diety. Liczba ich producentów wzrosła w ubiegłym roku o 4,4 proc., był to najwyższy wzrost tego segmentu w ciągu ostatnich pięciu lat. Rozwój rynku wynika ze wzrastającego popytu na suplementy diety – według danych firmy analitycznej PMR rynek ten jest wart 6 mld zł.

Według raportu przygotowanego na zamównienie firmy OSAVI dwóch na trzech dorosłych Polaków zażywa suplementy diety. Najczęściej wybierane są suplementy witaminowo-mineralne – zażywa je 81,1 proc. respondentów. W drugiej kolejności nasi rodacy wybierają preparaty poprawiające wygląd skóry, włosów i paznokci (33,2 proc.), a także wzmacniające stawy i kości (31,4 proc.) Najmniej popularne są suplementy zawierające szczepy bakterii i drożdży – zażywa je zaledwie 9,4 proc. Polaków.

Wyniki badania pokazują, że nasi rodacy pozostają wierni klasycznym formom suplementów. Polacy najczęściej wybierają preparaty w tradycyjnej formie tabletek i kapsułek do połykania – tę formułę preferuje aż 71,2 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu znalazły się tabletki musujące, wybiera je co dziesiąty badany. Spraye doustne oraz oleje i syropy okazują się być najmniej popularnymi formami suplementów wśród Polaków. Ich przyjmowanie deklaruje zaledwie 1 proc. ankietowanych. Dla 8,4 proc. respondentów sposób przyjmowania suplementów nie ma znaczenia.

Badanie pokazuje, że większość Polaków nadal nabywa suplementy w aptekach – deklaruje to 58,5 proc. respondentów. Jednocześnie jednak wyniki wskazują na rosnące znaczenie sprzedaży online w tym segmencie – niemal jeden na trzech badanych kupuje suplementy przez internet. Co ciekawe jedynie 3,6 proc. Polaków jako miejsce nabywania suplementów diety wybiera drogerię, a 2,8 proc. – zielarnię. Mimo że konsumenci nadal najchętniej kupują suplementy diety w stacjonarnych aptekach, to jednak zauważalny jest wzrost znaczenia sektora e-commerce w tej kategorii – mówi Armand Przygodzki, CEO OSAVI. – Dowodzi tego fakt, że pomimo spadku liczby firm prowadzących sprzedaż detaliczną suplementów, rynek ten nadal się rozwija, a produkcja suplementów wzrasta.

Ankietowani zapytani o miesięczny budżet na suplementy diety najczęściej wskazywali kwotę 21-50 zł – takie wydatki deklaruje ponad jedna trzecia respondentów (36,7 proc.) Blisko jedna czwarta Polaków na suplementy wydaje od 51 do 80 zł miesięcznie.

Jak wygląda kwestia zażywania suplementów w kontekście trwającej pandemii? Z przeprowadzonego badania wynika, że zwyczaje suplementacyjne Polaków uległy pewnej zmianie pod jej wpływem. Ponad jedna czwarta badanych wskazuje, że zażywa je częściej, blisko dwie trzecie respondentów przyznaje, że zażywa suplementy diety z taką samą częstotliwością, jak przed jej rozpoczęciem, a jedynie 4,3 proc. robi to rzadziej.

Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie dorosłych Polaków. Ankieta została przeprowadzona przez agencję badawczą metodą CAWI w lutym 2022 r. na próbie 1000 osób.

zdrowie   |  konsumpcjonizm   |  badania opinii   |  konsumenci   |  suplementy diety   | 







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 04.05.2022

    Globalny raport o pracy hybrydowej 2022


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek