Jedna strona wspiera rozwój i kreatywność, druga jest jej przeciwnością. Dzisiaj niemalże każdy użytkownik internetu musi zdecydować, za którą się opowiada.
Spot przygotowany w ramach kampanii "Get it from the genuine site" ("Pozyskaj to z wiarygodnego źródła") prezentuje historię dwóch chłopców, będących bliźniakami, którzy pozyskują filmy, muzykę, książki i gry z dwóch różnych źródeł. Jeden z nich korzysta ze stron, które nie są wiarygodne oraz nie zawsze działają zgodnie z prawem. Świat wokół niego staje się czarno-biały, a oficjalne sklepy przestają istnieć. Natomiast jego brat bliźniak korzysta z licencjonowanych serwisów oferujących dostęp do treści, dzięki czemu ich twórcy są odpowiednio wynagradzani, a sektor kreatywny może się rozwijać. Na końcu bracia się spotykają, zauważają w jak bardzo różny sposób ich działania wpłynęły na ich otoczenie.
Ilość stron internetowych oferujących dostęp do treści oraz jej pozyskanie jest ogromna. Jednakże nie wszystkie z nich są wiarygodne oraz pozwalają na pozyskanie muzyki, filmów, gier komputerowych, książek czy magazynów w sposób legalny. Kampania reklamowa "Get it from the genuine site" ma na celu zachęcenie do poszanowania brytyjskiej kreatywności oraz zachęcić do korzystania ze stron internetowych pozwalających na uzyskanie dostępu do treści w sposób zgodny z prawem, nie wspierając piractwa.
Kampania realizowana jest przez agencje Atomic London na zlecenie Creative Content UK partnership. Jak piszą organizatorzy, kampania jest pierwszą inicjatywą, w której przedsiębiorstwa z sektora kreatywnego podjęły współpracę w celu ukazania wagi pozyskiwania dóbr przez internet z wiarygodnych, oficjalnych źródeł oraz wpływu tego na rozwój sektora kreatywnego.
Joanna Grams
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
29.07.2022
AMS odlicza czas do Godziny „W” – nie tylko w Warszawie
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem
-
18.07.2022
Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom