Dwie polskie kampanie społeczne zostały nagrodzone na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2014 w kategorii PR.
Srebrnego Lwa otrzymała kampania „Język polski jest ą-ę”, zrealizowana przez agencję Ogilvy&Mather pod patronatem Rady Języka Polskiego. Na jej potrzeby piosenki m.in. Atrakcyjnego Kazimierza, Łukasza Zagrobelnego i K.A.S.Y. zostały nagrane w wersji, w której niewymawiane są typowe polskie głoski. Ą, Ę, Ł i inne litery diakrytyzowane zniknęły także z wybranych tekstów na niektórych portalach internetowych (m.in. na Wirtualnej Polsce i Onecie) i w gazetach (Gazecie Wyborczej, Pulsie Biznesu, Dzienniku Gazecie Prawnej). Akcja miała na celu zwrócenie uwagi na rolę liter tworzonych przez dodanie znaków diakrytycznych, będących jedną z najbardziej charakterystycznych cech języka polskiego, a coraz rzadziej używanych przez Polaków w komunikacji przez SMS-y i e-maile.
Brązową statuetką nagrodzono kampanię „Bardzo Dobre Maniery” przygotowaną przez Cheil Polska dla Polskiego Czerwonego Krzyża. Plakaty i podkładki pod talerze umieszczane w restauracjach biorących udział akcji zachęcają do ułożenia sztućów na krzyż po skończonym posiłku. To sygnał dla kelnera, by doliczyć do rachunku 5 złotych, które zostanie przekazane na konto PCK. Kampania otrzymała tytuł Kampanii Społecznej Roku 2013 w kategorii Kampanie organizacji pozarządowych.
Festiwal trwa do 21 czerwca. Wyniki można śledzić na stronie winners.canneslions.com.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
22.09.2023
#LasySięLiczą w całej Polsce. Zaproszenie na święto lasu 23-24 września
-
11.09.2023
Narodowy Dzień Sportu 2023 już 17 września
-
07.09.2023
13 EKO wiat AMS na nowej linii tramwajowej w Krakowie
-
04.09.2023
Startuje konkurs fotograficzny Wiki Lubi Zabytki
-
04.09.2023
„Książka za worek śmieci” – ruszyła XXI edycja akcji
-
31.08.2023
Rusza RakReaton, czyli wyzwanie, w którym liczy się pomaganie