logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Dwie polskie kampanie społeczne nagrodzone w Cannes
17.06.2014
Tematy: Wydarzenia

Dwie polskie kampanie społeczne nagrodzone w Cannes



Dwie polskie kampanie społeczne zostały nagrodzone na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2014 w kategorii PR.

Srebrnego Lwa otrzymała kampania „Język polski jest ą-ę”, zrealizowana przez agencję Ogilvy&Mather pod patronatem Rady Języka Polskiego. Na jej potrzeby piosenki m.in. Atrakcyjnego Kazimierza, Łukasza Zagrobelnego i K.A.S.Y. zostały nagrane w wersji, w której niewymawiane są typowe polskie głoski. Ą, Ę, Ł i inne litery diakrytyzowane zniknęły także z wybranych tekstów na niektórych portalach internetowych (m.in. na Wirtualnej Polsce i Onecie) i w gazetach (Gazecie Wyborczej, Pulsie Biznesu, Dzienniku Gazecie Prawnej). Akcja miała na celu zwrócenie uwagi na rolę liter tworzonych przez dodanie znaków diakrytycznych, będących jedną z najbardziej charakterystycznych cech języka polskiego, a coraz rzadziej używanych przez Polaków w komunikacji przez SMS-y i e-maile.

Brązową statuetką nagrodzono kampanię „Bardzo Dobre Maniery” przygotowaną przez Cheil Polska dla Polskiego Czerwonego Krzyża. Plakaty i podkładki pod talerze umieszczane w restauracjach biorących udział akcji zachęcają do ułożenia sztućów na krzyż po skończonym posiłku. To sygnał dla kelnera, by doliczyć do rachunku 5 złotych, które zostanie przekazane na konto PCK. Kampania otrzymała tytuł Kampanii Społecznej Roku 2013 w kategorii Kampanie organizacji pozarządowych. 

Festiwal trwa do 21 czerwca. Wyniki można śledzić na stronie winners.canneslions.com.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek