Dwaj ojcowie, dwie matki
W Kalifornii trwa kampania, w której jednopłciowe małżeństwa przekonują do siebie swoich przeciwników hasłem „Najpierw nas poznaj”. Kampania jest odpowiedzią na uchwaloną w listopadzie 2008 roku ustawę, zakazującą zawierania małżeństw przez osoby tej samej płci. Grupa gejów i lesbijek zrzeszona w organizacji "Get to know us first" wraz z rodzinami oraz zwolennikami legalizacji związków homoseksualnych zrealizowała 30-sekundowe spoty, emitowane w telewizji kablowej w chwilach najwyższej oglądalności, na przykład podczas transmisji z inauguracji prezydentury Baracka Obamy czy gali rozdania Oskarów. Kampania obejmuje swoim zasięgiem także radio i internet.
Spoty telewizyjne wyświetlane są w 42 z 58 okręgów w Kalifornii, gdzie ustawa uzyskała ponad 50% głosów poparcia. Ich celem jest pokazanie, jak ważna dla homoseksualistów jest możliwość zawierania małżeństw oraz adoptowania dzieci. Twórcy kampanii liczą na głębokie przemiany w świadomości społecznej wśród mieszkańców Kalifornii.
Główne przesłanie kampanii ujęte zostało w trzech zdaniach: „Marriage promotes families. Support marriage equality. Get to know us first.” („Małżeństwa są fundamentem rodzin. Popieraj równouprawnienie małżeństw homoseksualnych. Najpierw nas poznaj.”)
Potrzeby osób pozostających w tego typu związkach prezentowane są na przykładzie pięciu rodzin. Jedną z nich tworzy ‘dwóch ojców’ – Xavier i Michael wraz z kilkorgiem adoptowanych dzieci. W filmie pokazane są sceny z ich życia codziennego, takie jak modlitwa przed posiłkiem oraz wspólnie spędzany czas wolny. Przesłaniem reklamy jest rozbudzenie przekonania, że rodziny oparte na homoseksualnym małżeństwie nie różnią się zasadniczo od tych opartych na tradycyjnie rozumianym modelu związku.
W ramach kampanii zrealizowana została też seria 5-minutowych filmów na temat samej kampanii. Autorem filmów jest Michel Horvat, twórca jednego z najgłośniejszych dokumentów 2006 roku, „We are dad”, o związku dwóch gejów.
E. Janota
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem