logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Ekologia i środowisko
   ──────  07.02.2011

Drukarka ścina drzewa

Your browser does not support the video tag.


Dźwięk pracującej drukarki przypomina odgłosy wydawane przez piłę mechaniczną. Za każdym razem, kiedy maszyna wyrzuca zadrukowaną kartkę papieru, w tle słychać odgłosy wycinki drzew. Kilkanaście kartek, z których każda zadrukowana jest zaledwie kilkoma słowami, a czasem tylko jednym, układa się w przesłanie: „Each year businesses consume 53 000 000 trees to print photocopy and file: memos, documents, notices and office party invitations. If you can read it on a screen, you don’t need to print it on paper” (Każdego roku biznes zużywa 53 miliony drzew, aby wydrukować kserokopie i inne pliki: notatki, dokumenty, wykazy czy zaproszenia na imprezy firmowe. Jeśli możesz  odczytać je z ekranu, nie musisz drukować ich na papierze).

Kampania stworzona przez Pumped for Change jest skierowana głównie do osób pracujących w sektorze biznesowym. Jej celem jest uczulenie właścicieli i pracowników firm i korporacji na problem nadmiernego zużycia papieru. Autorzy kampanii zwracają uwagę na fakt, że dla wielu osób korzystanie z druku jest nie tylko udogodnieniem, ale przede wszystkim przyzwyczajeniem. Preferowanie papierowej formy dokumentu wiąże się z poczuciem, że jest ona trwalsza i bardziej reprezentacyjna. To powoduje, że amerykańskie firmy zużywają rocznie – według danych dostarczonych przez autorów kampanii – około 4 miliony ton papieru.

Według danych organizacji Rainforest Maker, która współpracowała przy tworzeniu kampanii „Pixels not Paper”, na świecie produkuje się rocznie ponad 300 mln ton papieru. W samym USA obok potrzeb firmowych, papier wykorzystuje się do produkcji 2 miliardów książek, 350 milionów czasopism i 25 bilionów gazet. W tym tempie, ostatnie lasy deszczowe zostaną wyeksploatowane w ciągu mniej niż 40 lat – wynika z obliczeń Rainforest Maker. Aby zapobiec katastrofie, organizacja proponuje firmom korzystanie ze specjalnego kalkulatora, pozwalającego oszacować roczne zużycie papieru. Jego ilość zostaje następnie przeliczona na ilość drzew, które ścięto, aby zaspokoić potrzeby firmy.  Właściciele firm dowiadują się w ten sposób ile drzew mogą zasadzić jeśli chcą oddać środowisku, to co z niego „wzięli”.

Pumped for Change to organizacja non-profit będąca częścią marki i firmy projektowej Pumped, Inc. Współpracuje z przedstawicielami biznesu, zainteresowanymi szukaniem rozwiązań problemów nękających środowisko. Organizacja współpracująca – Rainforest Maker stawia sobie za cel odbudowę lasów deszczowych.
A.Koim


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Pixels not Paper
Czas:
2011.2.10 - 2011.2.23
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
Pumped for Change
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Pumped (Miami)
Adresaci:
Przedsiębiorcy, właściciele i pracownicy firm i korporacji
Hasło kampani:
Each year businesses consume 53 000 000 tress to print photocopy and file: memos, documents, notices, and office party invitations. If you can read it on a screen, you don't need to print it on paper (Każdego roku biznes zużywa 53 miliony drzew, aby wydrukować kserokopie i inne pliki: wykazy, dokumenty, notatki i zaproszenia na imprezy firmowe. Jeśli możesz przeczytać je na ekranie, nie musisz drukować ich na papierze);





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.07.2022

    Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Polacy zdecydowanie popierają rozwój energetyki wiatrowej


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek