logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Drugie życie czerwonej linii
28.08.2013
Tematy: Kampanie, Niemcy, Pomoc społeczna, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Drugie życie czerwonej linii



Monitor w szpitalu pokazuje wykres w dwóch kolorach: czerwonym i zielonym. Wyraźnie zaznaczona na początku czerwona nić opada, aż w końcu wydaje się nieruchoma, potem przerwana. W pogotowiu jest jednak drugi kolor. Zielona nić ratuje sytuację – i życie. Powiązane dwie linie sugerują, że stan pacjenta X wraca do normy.

Niemiecka organizacja non-profit FÜRS LEBEN (Dla Życia), podjęła się akcji uświadamiania powagi problemu braku organów do przeszczepów. Zastosowanie kolorów czerwonego i zielonego jest wymowne: czerwony kojarzy się z tętniącą w żyłach krwią, zielony powszechnie kojarzy się z nadzieją i odradzającym życiem. Przekaz wyjaśnia jedynie krótkie "Fur organspende" ("Dawstwo narządów") – sama kreacja ewidentnie kojarzy się z ratowaniem życia, jednak mogłaby przywodzić na myśl też np. zachęcanie do krwiodawstwa. Jak sugeruje organizacja, każdy powinien się zastanowić nad tą kwestią przynajmniej raz w życiu i zsolidaryzować we wspólnym działaniu.

Kornelia Machura



Nazwa kampanii:
Flatline ribbon
Czas:
2013.1.5 - 2013.2.5
Nadawca:
FÜRS LEBEN
Media:
Billboardy
Wykonawca:
Saatchi & Saatchi (Frankfurt)
Adresaci:
Potencjalni dawcy narządów





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek