logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Drugie wiersze w metrze
17.09.2009
Tematy: Wydarzenia

Drugie wiersze w metrze



Od 15 września do 11 października br. odbywać się będzie 2. edycja projektu Wiersze w Metrze, którego celem jest popularyzacja współczesnej poezji europejskiej. W inicjatywie bierze udział 15 instytutów kultury i ambasad. Inspiracją dla Wierszy w Metrze były podobne projekty zorganizowane w Dublinie, Paryżu, Nowym Jorku, Barcelonie, Sztokholmie, Stuttgarcie i Moskwie, a przede wszystkim zainicjowany w 1986 roku projekt „Poems on the Underground”, który odbywa się cyklicznie w Londynie.

Głównym celem Wierszy w Metrze jest popularyzacja współczesnej poezji europejskiej poprzez jej prezentację w przestrzeni miejskiej, przede wszystkim w stołecznym metrze. Oprócz wierszy prezentowanych w wagonikach i na stacjach metra, w ramach projektu odbywać się będą happeningi, wystawy, konkurs Haiku dla Warszawy, poetycka gra miejska (26.09) oraz V Spoke’n’Word Festival połączony z warsztatami slamowymi (10.10).

Projekt zmienił nieco swoje oblicze. Jak tłumaczy Grzegorz Gauden, Dyrektor Instytutu Książki, patrona merytorycznego projektu: – Tegoroczna edycja różni się od pierwszej. Wchodzimy z wierszami głębiej w przestrzeń miejską. Zrezygnowaliśmy z tradycyjnych spotkań autorskich, zastępując je zupełnie nowymi formami: happeningami, występami twórców graffiti, poetycką grą miejską.

Konkurs Haiku dla Warszawy trwać będzie od 15 września do 11 października. Jest on otwarty dla wierszy reprezentujących wszystkie języki krajów biorących udział w projekcie. Poetycka gra miejska odbędzie się w dniu 26 września w – do wyboru – języku polskim lub języku angielskim. Ilość uczestników gry jest ograniczona. V Spoke’n’Word Festival odbędzie się w dniu 10 października. Składać się na niego będą warsztaty slamowe w Centrum Sztuki Współczesnej, występy gwiazd europejskiego performing poetry z Wielkiej Brytanii, Rosji, Grecji, Portugalii, Irlandii, Niemiec i Danii oraz slam poetycki dla wszystkich zainteresowanych w klubie Powiększenie.

Szczegółowe informacje oraz formularze zgłoszeniowe znajdują się na stronie akcji www.wierszewmetrze.eu

Przedsięwzięcie prowadzi Fundacja Cultus we współpracy ze Stowarzyszeniem Pociąg do Sztuki.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek