Ikona USA – Golden Gate Bridge, czyli czerwony most z San Francisco, zbudowano z butelek, puszek i innych materiałów, które nadają się do recyklingu. W ten sposób amerykańska firma Recology promuje powtórne wykorzystywanie surowców w kampanii „What we save” ("Co ocalimy").
„Where some people see garbage, Recology sees opportunity. Working together, they are trying to make San Francisco, America’s the greenest city. Proof that it’s not what you throw away. It’s what you save.” (Tam, gdzie niektórzy ludzie widzą śmieci, Recology widzi szansę. Pracując wspólnie, starają się zrobić z San Francisco najbardziej zielone miasto Ameryki. Nie chodzi o to, co wyrzucasz. Liczy się to, co ocalisz.”) – wyjaśnia narrator telewizyjnego spotu przygotowanego przez agencję Brainchild Creative.
W reklamie artyści z San Francisco i pracownicy firmy Recology tworzą pokaźnych rozmiarów (5,5m x 9m) kompozycję, przedstawiającą pocztówkowy widok miasta. Wszystkie wykorzystane elementy obrazu, czyli butelki, puszki, papiery – to materiały już raz zużyte, ale autorzy spotu przekonują, że z powodzeniem można zastosować je raz jeszcze. Jest ich na tyle dużo i tak wiele można z nich zrobić, że powstaje symboliczne, drugie San Francisco.
Firma Recology, zajmująca się segregacją i wtórnym wykorzystywaniem surowców w San Francisco realizuje program „Waste Zero” (Zero Strat), który ma na celu jak najbardziej efektywne zarządzanie zużytymi już materiałami.
A. Kolasa
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO