logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Drobne monety leczą
12.03.2014
Tematy: Kampanie, Kanada, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Pomoc społeczna, Walka z przemocą

Drobne monety leczą



Za pomocą drobnej monety odbiorcy tych listów mogli usunąć z twarzy dziecka ślady po pobiciu.

Dla większości Kanadyjczyków jeden cent nie ma większej wartości – to w końcu moneta o najmniejszym tam nominale. Dlatego też organizacja Kids Help Phone zdecydowała się na kampanię, która pokaże jak wiele może zmienić nawet najmniejsza darowizna.

Do potencjalnych donatorów wysłano ulotki z wizerunkiem dziecka, w których zastosowano zdrapkę. Hasło na grafice zachęca “Scratch here to see the difference a penny can make” (“Zdrap tu, aby zobaczyć jaką różnice może nieść jeden cent”). Dzięki niewielkiej monecie z twarzy dziecka znika widoczny wcześniej siniak. Jeden cent w metaforyczny sposób zmienia sytuację dziecka na ulotce, podobny efekt może odnieść nawet najmniejsza dotacja dla organizacji.

Nieszablonowość kreacji opiera się na wciągnięciu odbiorcy w interakcję. Ulotka tego typu na pewno szybciej zapadnie w pamięć. Dodatkowo umiejętnie dostosowano komunikat do zapotrzebowania. Przekaz płynący z ulotki jest jasny: Każdy grosz/cent się liczy, dlatego żaden datek nie jest bezwartościowy.

Organizacja prowadzi telefon zaufania sprofilowany na potrzeby dzieci, nastolatków i młodych dorosłych.

Magdalena Trybalska



Nazwa kampanii:
Scratch & Save
Czas:
2014.3.5 - 2014.4.5
Nadawca:
Kids Help Phone
Media:
Ulotki, ambient
Wykonawca:
Red Lion Canada (Toronto)
Adresaci:
Osoby dorosłe
Hasło kampani:
Scratch here to see the difference a penny can make (Zdrap tu, aby zobaczyć jaką różnice może nieść jeden cent)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek