Drobne monety leczą
Za pomocą drobnej monety odbiorcy tych listów mogli usunąć z twarzy dziecka ślady po pobiciu.
Dla większości Kanadyjczyków jeden cent nie ma większej wartości – to w końcu moneta o najmniejszym tam nominale. Dlatego też organizacja Kids Help Phone zdecydowała się na kampanię, która pokaże jak wiele może zmienić nawet najmniejsza darowizna.
Do potencjalnych donatorów wysłano ulotki z wizerunkiem dziecka, w których zastosowano zdrapkę. Hasło na grafice zachęca “Scratch here to see the difference a penny can make” (“Zdrap tu, aby zobaczyć jaką różnice może nieść jeden cent”). Dzięki niewielkiej monecie z twarzy dziecka znika widoczny wcześniej siniak. Jeden cent w metaforyczny sposób zmienia sytuację dziecka na ulotce, podobny efekt może odnieść nawet najmniejsza dotacja dla organizacji.
Nieszablonowość kreacji opiera się na wciągnięciu odbiorcy w interakcję. Ulotka tego typu na pewno szybciej zapadnie w pamięć. Dodatkowo umiejętnie dostosowano komunikat do zapotrzebowania. Przekaz płynący z ulotki jest jasny: Każdy grosz/cent się liczy, dlatego żaden datek nie jest bezwartościowy.
Organizacja prowadzi telefon zaufania sprofilowany na potrzeby dzieci, nastolatków i młodych dorosłych.
Magdalena Trybalska
zobacz także
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat