Drink pod parasolką
W województwie zachodniopomorskim ruszyła kampania „Drink pod ochroną”. Ma na celu wzbudzenie większej samokontroli i ograniczonego zaufania wobec nowo poznanych osób, szczególnie w okresie wakacyjnym, który sprzyja niefrasobliwości i lekkomyślnym zachowaniom.
Kampania jest elementem partnerskiego programu „Wspólnie przeciw uzależnieniom i przemocy”, który realizuje Komenda Wojewódzka Policji w Szczecinie we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego.
Adresatem kampanii są bywalcy dyskotek oraz lokali rozrywkowych. Ma ona uwrażliwić ich na zagrożenia związane ze środkami pozbawiającymi świadomości, a wykorzystywanymi w celach przestępczych, czyli tzw. „pigułkami gwałtu”.
Jak wynika ze statystyk policji tylko w ubiegłym roku, odnotowano w Polsce 1526 gwałtów oraz 2503 przestępstwa zmuszenia do określonego zachowania. W województwie zachodniopomorskim w 2008 roku wszczęto 117 śledztw i dochodzeń w sprawie zgwałcenia. Najwięcej tych zdarzeń miało miejsce w Szczecinie i Koszalinie (34 – Szczecin, 16 – Koszalin), dlatego działania kampanii będą prowadzone głównie w tych dwóch największych miastach województwa.
Do lokali rozrywkowych na terenie województwa trafią plakaty i ulotki informujące o zagrożeniu. Na ulicach Szczecina, Koszalina i Międzyzdrojów umieszczono billboardy, diapazony i citylighty z hasłami akcji. Znajdują się one w okolicach przystanków komunikacji miejskiej oraz przy najczęściej uczęszczanych dyskotekach. Plakaty widoczne są również w autobusach komunikacji miejskiej w Szczecinie oraz PKS-ach na trasie Szczecin – Koszalin, a także na autobusach jako reklama zewnętrzna.
W dyskotekach i pubach, które wyrażą chęć przystąpienia do wspólnych działań, pojawią się podkładki pod napoje z wbudowanym testerem na obecność niebezpiecznych substancji w spożywanym napoju. Testery te nie mają zastąpić czujności, lecz ją wspomóc i uzupełnić.
Partnerami kampanii są także: Prezydent Miasta Koszalina, „Optima” Druk Wielkoformatowy, Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinie, Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Klonowica” sp. z o.o., Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Dąbie” sp. z o.o., P.K.P.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca