logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Francja, Pomoc rozwojowa, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  05.05.2014

Drapieżna woda



Woda jest źródłem życia, ale czy może również być niebezpieczeństwem dla ludzi? Pozornie na plakacie widać rzut z góry na rzekę, wijącą się między osadami ludzi. Jednak nie jest to zdjęcie zwykłej rzeki – ta swoim kształtem układa się w węża atakującego jedną z osad.

Nadano rzece symbolizującej wodę nienadającą się do picia postać węża, który kojarzy się z niebezpieczeństwem dla życia ludzi, szczególnie w pozie atakującej, czyli z rozszerzoną paszczą pokazującą kły i język. Tym sposobem twórcy nie tylko bardzo obrazowo podkreślili hasło kampanii: „The greatest human predator is water. Non-potable water causes 3.6 million victims every year around the world” ("Największym drapieżnikiem dla człowieka jest woda. Każdego roku woda nienadająca się do picia przyczynia się do powstania 3.6 miliona ofiar na całym świecie").

Francuska agencja bddp&fils stworzyła ten przekaz dla Solidarités International – organizacji zaangażowanej w walkę ze skutkami naturalnych katastrof, szczególnie związanych z wodą, a także wdrażaniem programów związanych z higieną, użytkowaniem zanieczyszczonych wód i warunkami sanitarnymi. Głównym celem było przekazanie odbiorcom, że woda może być także zagrożeniem, szczególnie w krajach afrykańskich, do których nawiązuje nie tylko krajobraz, ale również charakterystyczne osady. Kampania uświadamia, że użytkowanie zanieczyszczonej wody może być bardziej niebezpieczne od jej braku, ponieważ w wodzie szybciej rozwijają się bakterie i wirusy, które prowadzą do wielu śmiertelnych chorób m.in. takich jak cholera. Kampania ta przez takie kontrastujące zestawienie stereotypowego postrzegania wody jako źródła życia i jako drapieżnika odbierającego życie niesie mocny przekaz, który może zostać lepiej zapamiętany.

Daria Ostrowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
The River
Czas:
2014.3.1 - 2014.3.31
Tematy:
Pomoc rozwojowa, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Francja
Nadawca:
Solidarités International
Media:
Plakaty
Wykonawca:
bddp&fils (Paris, France)
Adresaci:
Osoby zainteresowane problem dostępu do wody





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 02.03.2023

    Nextbike otwiera sezon rowerowy w dziesięciu miastach Polski


  • 28.02.2023

    Marcin Oleksy z piłkarskim Oscarem za najpiękniejszą bramkę 2022 roku


  • 24.02.2023

    Wszystko gra?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek