logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  06.11.2009

Dowód na miłość



Mimo miłości do swoich bliskich, czasem można nie dostrzec, czego naprawdę potrzebują. Czasami, jak w spocie kampanii "Prove it" (Udowodnij to), można być tuż obok nich, nie zauważając, że ich stan zdrowia znacznie się pogarsza, aż do momentu, w którym okazuje się, że na pomoc już za późno.

2 listopada w Wielkiej Brytanii ruszyła pierwsza rządowa multimedialna kampania promująca oddawanie organów. Poprzedzające ją badania ujawniły, że istnieje duża rozbieżność co do wyrażanej zgody na przyjęcie i oddanie narządu. Podczas gdy 96% społeczeństwa deklaruje, że w razie potrzeby przyjęłoby czyjś narząd, to już tylko 27% zdecydowało się wpisać do Rejestru Dawców Organów (NHS Organ Donor Register), zgadzając się tym samym na transplantację organów po swojej śmierci.

Osób wykazujących dobre intencje oczywiście jest więcej, bo aż 45%, ale jak zwykle chęci nie w pełni przekładają się na rzeczywistość. Dlatego efektem kampanii ma być znaczne zwiększenie faktycznej liczby dawców poprzez wzrost liczby ich rejestracji. Oczekiwana jest także zmiana postaw społecznych poprzez uświadomienie, że zgoda na oddanie narządu jest tak samo istotna, jak gotowość do jego przyjęcia.

Spot zmusza do refleksji i zachęca do odpowiedzenia sobie na pytania: Co zrobilibyśmy gdyby ktoś, kogo kochamy, potrzebował transplantacji? A jeśli sami musielibyśmy przyjąć narząd, dlaczego nie powinniśmy być gotowi na oddanie swojego? Hasło kampanii przekonuje, żeby nie odkładać decyzji na później, i stawia wyzwanie "If you believe in organ donation, prove it. Register now" („Jeśli wierzysz w oddawanie organów, udowodnij to. Zarejestruj się teraz”).

Ponad 10 tysięcy osób w Wielkiej Brytanii każdego roku potrzebuje transplantacji. Więcej niż tysiąc z nich, co oznacza przeciętnie 3 osoby dziennie, umiera w oczekiwaniu na narząd umożliwiający dokonanie przeszczepu. Wciąż zbyt mało jest osób, które wyraziły oficjalną zgodę na przekazanie potrzebującym swoich organów po śmierci.
D.Lewandowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 22.04.2022

    Które dzielnice Warszawy, Krakowa i Poznania są najbardziej zielone?


  • 12.04.2022

    Rak płuca – bezpłatny webinar dla pacjentów i ich bliskich


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek