Ten artykuł uatrakcyjniony jest fragmentem serialu "Na dobre i na złe". Wymusiła to 6. kampania kampania Fundacji Synapsis, pomagającej dzieciom i osobom autystycznym. Jej hasło było nawiązaniem do zdania promującego znany projekt organizacji z 2002 roku „Tak niewiele potrzeba, aby uczynić tak wiele”. Podobnie jak we wcześniejszym przedsięwzięciu do pomocy zostali zaproszenia znani artyści. Na rzecz kampanii przygotowano spot radiowy promujący cel fundacji – wsparcie Ośrodka dla Dzieci z Autyzmem. W reklamie telewizyjnej można było zobaczyć aktorów grających w serialu „Na dobre i na złe” – Darię Trafankowską, Mariana Opanię, Krzysztofa Kowalewskiego. Dodatkowo w jednym z jego odcinków (149. wyemitowanym 12 października 2003 roku) podjęto tematykę autyzmu. I wreszcie Krystyna Janda, która od lat wspiera fundację, przekazała odbiorcom swój apel w spocie telewizyjnym.
Elementem kampanii było też zdjęcie aktorów serialu "Na dobre i na złe" umieszczane w prasie, opatrzone hasłem "Tak niewiele potrzeba, aby uczynić tak wiele."
W ramach kampanii prowadzona była zbiórka pieniędzy poprzez sms-y na dzieci dotknięte autyzmem. Akcję prowadzili wszyscy operatorzy telefonii komórkowej.
Mocnym elementem kampanii była reklama telewizyjna "Pudełko", która przedstawiała problem dzieci z autyzmem. Początkowo pokazane jest na niej jedynie białe pudełko potrząsane przez nieznaną osobę. Po zbliżeniu okazuje się, że w jego wnętrzu znajduje się samotny chłopiec. Celem przekazu było zwrócenie uwagi na fakt, iż dzieci autystyczne żyją w swoim specyficznym świecie, niedostępnym dla osób, które nie są chore, a jednym wyjściem z niego jest specjalistyczna pomoc terapeutyczna. Takie wsparcie można uzyskać w ośrodku prowadzonym przez Synapsis.
W Polsce żyje kilkadziesiąt tysięcy osób chorych na autyzm. Celem kampanii było upowszechnienie wiedzy na temat autyzmu, jego objawów i sposobów leczenia, a także dostępnej terapii. Zebrane podczas akcji fundusze zostały przekazane na rozbudowę ośrodka fundacji Synapsis.
K. Kuczkowska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
01.12.2023
Kształt bezpieczeństwa
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
28.11.2023
Bajeczki dla dzieci
-
23.11.2023
DeepSteki
-
23.11.2023
„Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!
-
22.11.2023
Prawda jest taka