Może być ciepłe, zimne, słodkie, słone czy ostre. Zależy od nastroju i ochoty. Najważniejsze, że pobudza zmysły i ośrodek nagrody w mózgu, może być jak rozmowa z najlepszym przyjacielem. Jedzenie jako zastępnik terapii, nagrody czy rozrywki jest tematem przewodnim kreacji przygotowanej na zlecenie Unimed, firmy świadczącej usługi medyczne, przez agencję Zf Comunicaçao.
Pierwszy plakat przedstawia dmuchany basen dla dzieci wypełniony przekąskami. W prawym dolnym rogu widnieje napis: „Food is not fun. Exaggeration can turn into obesity” („Jedzenie nie jest zabawą. Przejadanie się może prowadzić do otyłości”). Kolejny plakat w humorystyczny sposób przedstawia terapię. Widoczna sofa ułożona z chipsów to metafora pacjenta, terapeutą natomiast jest „Doktor ziemniak”, czyli opakowanie chipsów, które zawiera w sobie całe gramy różnych historii i rad. Hasło brzmi: „Food is not a therapy. Anxiety can become obesity” („Jedzenie nie jest terapią. Lęk może przerodzić się w otyłość”). Ostatnia kreacja przedstawia ogromny puchar lodów, nawiązujący wyglądem do nagrody za szczególne osiągnięcia, skomentowany zdaniem „Food is not a reward. „I deserve” is no excuse for overeating” („Jedzenie nie jest nagrodą. „Zasługuję” nie jest usprawiedliwieniem przejadania się”) wyjaśnia poruszany problem. Wszystkie trzy plakaty są kolorowe, wręcz cukierkowe, wyglądają jak billboardy reklamowe. Jednak celem nie było celebrowanie jedzenia, a wręcz odwrotnie, nawołanie do rozsądnej diety. Twórcy kreacji zwracają uwagę, że zajadanie samotności czy smutków tylko pogarsza sytuację. Wciąga w ten kolorowy, złudnie atrakcyjny świat, który tylko chwilowo zaspakaja, dając namiastkę szczęścia, a może skończyć się bardzo źle dla zdrowia.
Agnieszka Kozak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.09.2024
Alert PTSD
-
24.09.2024
Bohaterowie
-
23.09.2024
Nakryliśmy cię!
-
20.09.2024
Party’s Over
-
19.09.2024
Łatwiejszy do wykrycia
-
17.09.2024
W zagrożeniu