Rusza kampania informacyjno-edukacyjna „Zysk z dojrzałości”, która ma przekonać pracodawców o wartości pracowników po 50. roku życia. Akcja ma przeciwdziałać dyskryminacji ze względu na wiek na rynku pracy i promować korzyści z wprowadzania w firmie nowoczesnych narzędzi zarządzania wiekiem.
Dwie piąte polskich pracodawców przyznaje, że to ich niechętny stosunek do zatrudniania starszych pracowników jest główną przyczyną bezrobocia wśród osób po pięćdziesiątce – wynika z ubiegłorocznych badań przeprowadzonych na zlecenie Akademii Rozwoju Filantropii. Ponad połowa firm przyznała wtedy, że wśród ich ofert pracy tylko nieliczne, albo żadna, nadawały się dla kandydatów 50+.
W reklamach w roli głównej występuje prezes Akademii, Paweł Łukasiak. Nono Dragović, reżyser spotu reklamowego, wyjaśnia, że celem filmu jest przyrównanie faktu zwalniania ludzi po pięćdziesiątce do absurdu, jak np. zwalnianie tych, których nazwiska rozpoczynają się na literę „a".
Kampania ma dotrzeć także do tych firm, które chwalą się, że mają młody, dynamiczny zespół. – Trzeba przekonać pracodawców, że zespół może być starszy, ale również dynamiczny. A mając dojrzałych pracowników, pokazujemy, że firma jest trwała i stabilna – zaznacza Joanna Tokarz, koordynator projektu.
Od początku przyszłego roku ARF zamierza uruchomić seminaria dla pracodawców doradzające, jak zarządzać wiekiem. – Większość firm w Polsce nie potrafi wykorzystać doświadczenia swych dojrzałych pracowników. Nadal rzadkością są programy mentoringu, które pozwalają przekazać wiedzę i doświadczenie starszych osób młodszym kolegom – twierdzi Joanna Tokarz.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca