logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Dogoterapia – moc merdającego ogona pomogła prawie 13 500 osobom
10.01.2023
Tematy: Wydarzenia, Polska, Edukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Organizacje pozarządowe / NGO, Prawa zwierząt

Dogoterapia – moc merdającego ogona pomogła prawie 13 500 osobom



Psy i koty, z którymi dzielimy życie, obdarzają nas bezgraniczną miłością i oddaniem. Są przyjaciółmi, a także, jak potwierdzają badania naukowe, mają pozytywny wpływ na zdrowie fizyczne i psychiczne swoich opiekunów[1]. Dlatego Mars Petcare, będąc od 1992 roku członkiem polskiego ekosystemu skoncentrowanego wokół opiekunów zwierząt domowych, realizuje szereg inicjatyw, aby tworzyć lepszy świat dla zwierząt. Jednym z nich jest ogólnopolski program dogoterapii prowadzony w szpitalach dla dzieci i młodzieży oraz Domach Pomocy Społecznej.

Od 5 lat Mars Petcare wspólnie z Fundacją Dr Clown prowadzi ogólnopolski program zajęć dogoterapii połączonej z ,,terapią śmiechem” w szpitalach dla dzieci i młodzieży, a od 2021 roku także w Domach Pomocy Społecznej dla seniorów. Z roku na rok zwiększa się liczba szpitali i placówek objętych programem dogoterapii oraz liczba dzieci i seniorów korzystających z zajęć – mówi Marzena Ignaczak, Dyrektor ds. Korporacyjnych w Mars Polska. – W ich trakcie widzimy na własne oczy, jak psy naturalnie ofiarowują swoją bezwarunkową akceptację człowiekowi, wzmacniając poczucie własnej wartości i wnoszą radość. Uczestnicy zajęć odbierają tę pozytywną energię, otwierają się i nabierają odwagi oraz motywacji do ćwiczeń, a to przekłada się na wzrost efektów terapeutycznych.

W 2022 roku blisko 3 000 małych pacjentów oraz prawie 700 seniorów uczestniczyło w terapeutycznych spotkaniach z udziałem wyszkolonych psów i certyfikowanych opiekunów – terapeutów. Porównując efekty pierwszego i ostatniego roku programu dogoterapii, liczba dzieci i młodzieży wzrosła blisko czterokrotnie. Od 2017 roku z dobroczynnej interakcji z czworonogami skorzystało łącznie 13 394 młodszych i starszych beneficjentów.

Każdy pies zasługuje na kochający dom – to myśl, która przyświeca programowi „Pedigree Dla Dobra Psów”, zachęcającemu do odpowiedzialnej adopcji i opieki nad czworonogami. Pedigree wraz z Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami w Polsce w 2021 roku rozpoczęły inicjatywę, w ramach której marka wsparła schroniska m.in. w opiece behawioralnej, leczeniu czworonogów oraz edukacji w szkołach i przedszkolach. Działania programu w 2022 roku zostały skoncentrowane wokół dzielenia się wiedzą z najmłodszymi. Dzieci i młodzież mogą dowiedzieć się, na czym polega odpowiedzialna opieka i adopcja, korzystając z kolorowanek i broszur edukacyjnych. Ponadto od początku trwania „Pedigree Dla Dobra Psów” rozdano tysiące pakietów powitalnych zawierających praktyczne informacje i produkty dla nowych opiekunów i ich pupili.

Współtworząc od ponad 30 lat ekosystem Petcare w Polsce, zdajemy sobie sprawę, że starania o lepszy świat dla zwierząt przynoszą najlepsze efekty, gdy angażują wiele stron – dodaje Marzena Ignaczak. – Dlatego do szeregu naszych inicjatyw zapraszamy partnerów biznesowych, organizacje pozarządowe oraz lokalne społeczności. Z tego miejsca, chciałabym podziękować wszystkim, którzy zaangażowali się w nasze działania, aby każdy pies i kot w Polsce był zdrowy i szczęśliwy oraz mógł liczyć na troskliwą opiekę człowieka. 

[1] https://www.waltham.com/science/human-animal-interaction

psy NGO zdrowie edukacja Dr Clown Fundacja Dr Clown dogoterapia Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji adopcje zwierząt schronisko dla zwierząt prawa zwierząt


Nazwa wydarzenia:
Ogólnopolski program dogoterapii pomógł już blisko 13 500 osobom
Tematy:
Edukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Organizacje pozarządowe / NGO, Prawa zwierząt
Kraje:
Polska
Nadawca:
Mars Petcare, Fundacja Dr Clown, Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek