logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  14.04.2010

Dobrzy ekstremiści



Być może już niedługo skinheadzi zaczną ratować życie osobom o innej narodowości, rasiści czarnoskórym, a homofobi homoseksualistom – jeśli przekonają się, że warto pomagać i oddawać innym to, co najcenniejsze – serce, nerki, płuca i inne narządy.

We Francji na początku marca br. ruszyła kampania uświadamiająca, że każdy może stać się dobrym człowiekiem, wystarczy żeby wyraził zgodę na przekazanie swoich organów potrzebującym. Inicjatorem akcji jest FRANCE ADOT – federacja stowarzyszeń na rzecz dawstwa organów, tkanek i szpiku kostnego. Organizacja powstała w 1969 roku z inicjatywy nobilsty, immunologa profesora Jeana Dausseta.

Reklamy opracowane przez agencję CLM BBDO / Boulogne Billancourt publikowano w dzienniku METRO. Wszystkie przedstawiają tatuaż – nieodłączny emblemat radykalnych grup społecznych. Skinheadów reprezentuje umieszczona w płomieniach czaszka, rasistów pysk rotwailera z towarzyszącym mu napisem „White pride” (Biała duma), zaś homofobów hasło „God hates fags” (Bóg nienawidzi pedałów). Wszystkie tatuaże zostały przekreślone blizną – pozostałością po przekazaniu części siebie potrzebującemu. Autorzy przekazu podkreślają, że ich celem nie było zmienienie obecnych nawyków lub przyzwyczajeń odbiorców, a jedynie zainspirowanie do nowych. Niezależnie od wyznawanych wartości każdy po śmierci może przekazać swoje narządy innym i każdy też może ich kiedyś potrzebować.

Grupę docelową kampanii stanowią ekstremiści – zwykle młodzi dorośli ludzie niewystarczająco wrażliwi na kwestię dawstwa narządów, a związany z tym problem śmierci wydaje im się dość odległy. Przykładają jednak istotną rolę do swojego wizerunku oraz poszukują sensu życia. Dlatego zdecydowano o wykorzystaniu w kreacjach ważnych dla nich symboli pozwalającym im na samoidentyfikację. Wszystkie kreacje zostały dodatkowo opatrzone hasłem: (ang.) „It’s never too late to become a better person. Donate your organs after your death” („Nigdy nie jest za późno żeby stać się lepszym człowiekiem. Przekaż swoje organy po śmierci”).

Kampania zwracała uwagę, że wartością najcenniejszą jest życie ludzkie. Nieistotne są przekonania religijne, polityczne, czy też pochodzenie. Liczy się jedynie akt ofiarowania siebie komuś innemu, być może zupełnie odmiennego od darczyńcy. W tym sensie przekaz reklamy jest uniwersalny i nie odnosi się do żadnej konkretnie zdefiniowanej grupy.
P. Sienkiewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek