W najbliższą niedzielę, 7 czerwca, w 80 państwach odbędzie się marsz solidarności z osobami głodującymi „Walk the World”, organizowany pod auspicjami ONZ – Światowego Programu Żywnościowego (World Food Programme). Cały dochód z wydarzenia zostanie przekazany na program szkolnego dożywiania WFP w Afryce.
Celem marszu jest wzrost świadomości na temat skali głodu na świecie oraz pomoc w zebraniu środków na pomoc jego ofiarom. WFP przeznacza te fundusze na Program Żywienia Szkolnego (School Feeding Programme) w państwach, w których panuje największa bieda.
Pierwsze marsze odbyły się w 2003 r. w 9 krajach Azji z inicjatywy firmy TNT. Zgromadzono wówczas ponad 60 tys. euro, a liczba uczestników sięgnęła 4 tys. W 2004 r. odbył się globalny marsz pod hasłem „Fight Hunger – Walk the World”. Uzyskane w jego trakcie fundusze pozwoliły zapewnić całoroczne szkolne posiłki dla 25 tys. dzieci. W 2008 roku maszerowało już 250 tys. osób z 70 państw.
W Polsce pierwszy marsz „Walk the World” odbył się w 2007 roku w Warszawie z inicjatywy organizacji studentów i absolwentów uczelni ekonomicznych CEMS.
W tym roku marsz w Warszawie rozpocznie się o godz. 11.00 przy Rondzie De Gaulle’a. Dwukilometrowa trasa będzie przebiegać przez Nowy Świat oraz Krakowskie Przedmieście do Placu Zamkowego, na którym ustawione będą tablice. Za każdy podpis na tablicy, partnerzy marszu – TNT i Unilever – przekażą kwotę na szkolny posiłek dla głodującego dziecka. Współorganizatorem marszu jest studencka organizacja CEMS Club, jego patronami: Ośrodek Informacji ONZ w Warszawie, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie i Dzielnica Śródmieście. Szczegółowe informacje nt. marszu są dostępne na stronie www.konieczglodem.pl
WFP (World Food Programme, Światowy Program Żywnościowy) to agenda ONZ, która świadczy pomoc najuboższym i najbardziej potrzebującym. Ma ponad 40 lat doświadczenia w dożywianiu i niesieniu pomocy głodującym i ubogim – pomaga ofiarom konfliktów i wojen, jak również tym, którzy cierpią chroniczny głód z powodu skrajnej biedy (głównie dzieciom i kobietom).
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS