Premier Francji François Fillon nadał narodowy priorytet na 2009 rok kwestii organodawstwa i, co za tym idzie, organizacji „Le Don de Soi” (Dar z siebie). Organizacja ta nie konkuruje z innymi, jej celem jest natomiast gromadzenie wszelkich informacji na temat dawstwa organów, krwi i szpiku kostnego oraz rozpoczęcie dialogu na ten temat w szerszym, niż tylko szpitalnym, kontekście.
W tym roku powstała pierwsza kampania społeczna organizacji – o zasięgu ogólnokrajowym. Osobą odpowiedzialną za kreację jest Julie Lasne, która pro bono stworzyła plakat.
Głównym celem akcji jest rozpowszechnienie tematyki u uświadomienie, że problem oddawania swoich organów innym osobom, ale przede wszystkim też takiego zapotrzebowania, dotyczy potencjalnie wszystkich, niezależnie od wieku, pochodzenia czy kategorii socjo-profesjonalnej. Na plakacie widać dwie dłonie, na których linia życia przedłużona jest szwami. Ta chirurgiczna pozostałość symbolizuje dość dosadnie, że dawstwo organów przedłuża biorcy życie. Hasło brzmi: „Aidez nous à prolonger des vies… Parlez du don d’organes…” (Pomóż nam przedłużać życie… Rozmawiaj o organodawstwie…).
M. Kryńska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
10.05.2022
Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy
-
06.05.2022
Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach
-
29.04.2022
Polonez na Krajowej liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
-
28.04.2022
Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji