Premier Francji François Fillon nadał narodowy priorytet na 2009 rok kwestii organodawstwa i, co za tym idzie, organizacji „Le Don de Soi” (Dar z siebie). Organizacja ta nie konkuruje z innymi, jej celem jest natomiast gromadzenie wszelkich informacji na temat dawstwa organów, krwi i szpiku kostnego oraz rozpoczęcie dialogu na ten temat w szerszym, niż tylko szpitalnym, kontekście.
W tym roku powstała pierwsza kampania społeczna organizacji – o zasięgu ogólnokrajowym. Osobą odpowiedzialną za kreację jest Julie Lasne, która pro bono stworzyła plakat.
Głównym celem akcji jest rozpowszechnienie tematyki u uświadomienie, że problem oddawania swoich organów innym osobom, ale przede wszystkim też takiego zapotrzebowania, dotyczy potencjalnie wszystkich, niezależnie od wieku, pochodzenia czy kategorii socjo-profesjonalnej. Na plakacie widać dwie dłonie, na których linia życia przedłużona jest szwami. Ta chirurgiczna pozostałość symbolizuje dość dosadnie, że dawstwo organów przedłuża biorcy życie. Hasło brzmi: „Aidez nous à prolonger des vies… Parlez du don d’organes…” (Pomóż nam przedłużać życie… Rozmawiaj o organodawstwie…).
M. Kryńska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
28.09.2023
Dzień Polskiej Muzyki – 1 października rozgłośnie będą grały tylko polskie utwory
-
22.09.2023
#LasySięLiczą w całej Polsce. Zaproszenie na święto lasu 23-24 września
-
11.09.2023
Narodowy Dzień Sportu 2023 już 17 września
-
07.09.2023
13 EKO wiat AMS na nowej linii tramwajowej w Krakowie
-
04.09.2023
Startuje konkurs fotograficzny Wiki Lubi Zabytki
-
04.09.2023
„Książka za worek śmieci” – ruszyła XXI edycja akcji