logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Dłubanie dla Ziemi
03.01.2010
Tematy: Kreacje / printy

Dłubanie dla Ziemi



Na Bałkanach nie jest trudno spotkać mężczyzn z dłuższym paznokciem u małego palca jednej z dłoni. Nie jest to wybryk natury, lecz wynik zamierzonej „kosmetyki” rąk. Paznokieć służy bowiem do dłubania w uchu. Ta higiena nie idzie w parze z troską o ochronę środowiska – Bałkany należą do jednych z bardziej zanieczyszczonych części Europy.

Największa włoska organizacja ekologiczna – Legambiente – we wrześniu 2008 roku, przed Światowym Dniem Sprzątania Ziemi prowadziła kampanię reklamową mającą przekuć niestosowne zachowania związane z nawykami higienicznymi w działalności proekologiczną. Kampania zrealizowana przez włoską agencję Forchets składała się z trzech zdjęć.

Na każdym z nich widniał młody mężczyzna oczyszczający za pomocą palca zakamarki swojego ucha, nosa bądź zębów. Wszystkie publikacje opatrzone zostały hasłem: „Twoje ręce mogą oczyścić więcej niż myślisz”. Jak podkreślają autorzy przekazu „niewielki ruch może również przynieść ukojenie planecie. Zrób coś”.

Wydaje się, że kampania odniosła sukces. W sprzątaniu Ziemi wzięło wówczas udział ponad 1400 gmin i 200 lokalnych klubów Legambiente. Sprzątano nielegalne wysypiska śmieci, ulice, koryta rzek. Odzyskiwano przestrzeń miejską – zaśmiecone place zabaw, boiska itp.

Według badań około 90% ludzi często dłubie w nosie. Niektórzy przyznają się do poświęcania tej czynności nawet kilkudziesięciu minut dziennie. Warto zatem, co podkreśla kampania Legamiente, poświęcić część swojego czasu nie tylko na higienę osobistą, ale także na oczyszczenie najbliższej okolicy.
P. Sienkiewicz








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 14.04.2025Kreacje / printy

    Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów

  • 28.03.2025Kreacje / printy

    Strzelanina

  • 26.03.2025Kreacje / printy

    Znikający świergot

  • 24.03.2025Kreacje / printy

    Konkretna ochrona

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek