Organizacja charytatywna Lar Sao Vicente de Paula, działająca w obrębie brazylijskiego miasta Novo Hamburgo na polu wspierania i niesienia pomocy ubogim ludziom starszym, wyszła z kampanią „The newest trend is the trend of elderly” (Najnowszy trend to trend starości).
Na akcję składa się pięć kreacji. Każda z nich przedstawia dłonie sędziwego człowieka, ułożone w różnych, powszechnie rozpoznawalnych gestach, takich jak np. „pokój i miłość” czy „obiecuję”. Nawiązują one tematycznie do haseł na plakatach, zachęcających do zakupu kolorowej bransoletki; dochód ze sprzedaży przyczyni się do realizacji założeń fundacji.
Za oprawę konceptualno-graficzną przedsięwzięcia odpowiedzialna jest SPR Agency, która jednak nie sięgnęła wyżyn. Zdjęcia są słabe, a wyjątkowo mało chwytliwy tytuł kampanii sygnalizuje, że podobnie będzie z jej przekazem. I rzeczywiście, nieczytelność przesłania to najpoważniejsze uchybienie tego projektu. Na podstawie zaproponowanych zdjęć w połączeniu z krótkimi hasłami, trudno jest sformułować jakikolwiek wniosek czy wynieść jakąkolwiek informacje o poruszanej tematyce. Co więcej, po kliknięciu w adres strony pulseirinhasdolar.com.br, przeznczonej do zakupu wyżej wspomnianych bransoletek, potencjalny darczyńca zostaje przekierowany na stronę organizacji na serwisie Facebook. Taki zabieg nie tylko nie ułatwia uiszczenia wpłaty, ale i dezorientuje oraz nadwątla zaufanie do prowadzonej akcji.
Niewątpliwie, w obliczu zarówno mediów zdominowanych przez kult ciała i młodości, jak i borykających się z wydolnością ekonomiczną społeczeństw, problem opieki nad ludźmi w zaawansowanym wieku jest aktualny i godny publicznej uwagi. Jednak dobry temat kampanii to stanowczo za mało.
Marta Reutt
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.10.2024
Pozornie niewidoczne
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż
-
15.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna