Organizacja Greenpeace przez kreatywną kampanię w formie kreskówki zwraca uwagę na błyskawiczne rosnący problem jakim jest wycinka lasów tropikalnych. Kampania pod hasłem „Why is there a Rang-tan in my bedroom?” (Dlaczego w mojej sypialni jest Rang-tan) jest poświęcona 25 orangutanom, które giną każdego dnia. Kreatywna forma przekazu ma zwrócić uwagę na zbyt długo przemilczany problem i zachęcić do wsparcia petycji na rzecz ochrony lasów tropikalnych i żyjących w nich zwierząt.
Międzynarodowa organizacja pozarządowa założona w 1971 roku w Vancouver w Kanadzie działająca na rzecz ochrony środowiska naturalnego przedstawia kampanię, zaprojektowaną przez agencję Mother, która ma wspierać walkę przeciwko utracie siedlisk w lasach tropikalnych Indonezji.
Jej celem jest zwrócenie uwagi na ciągłe rosnący problem wycinki drzew w lasach tropikalnych i zachęcenie społeczeństwa do działania poprzez czynne wsparcie, jakim jest podpisanie się pod petycją. Inicjatywa została oparta na słodkim i wzruszającym filmie, który w kreatywny i prawdziwy sposób przedstawia sytuację. Celem organizacji jest zapoczątkowanie globalnej kampanii, która raz na zawsze poradzi sobie z problemem wycinki drzew w lasach tropikalnych.
Save Rang-tan. You won't see our Christmas advert on TV this year because it has been banned. But our message is clear and too important not to share. Will you help us share the story? Have a Palm Oil Free Christmas this year.#PalmOilAlarmCall
Opublikowany przez Iceland Foods Ireland Środa, 7 listopada 2018
Kampania pod hasłem „Why is there a Rang-tan in my bedroom?” (Dlaczego w mojej sypialni jest Rang-tan) jest poświęcona 25 orangutanom, które giną każdego dnia. Kreatywna forma przekazu ma zwrócić uwagę na zbyt długo przemilczany problem i zachęcić do wsparcia petycji na rzecz ochrony lasów tropikalnych i żyjących w nich zwierząt.
BIG NEWS: the largest palm oil trader on earth, Wilmar, just announced that it will:? Map ALL of their suppliers? Use…
Opublikowany przez Greenpeace International Poniedziałek, 10 grudnia 2018
Emma Thompson, ambasadorka marki Greenpeace, która w najnowszej pracy organizacji użyczyła swojego głosu w wywiadzie na temat projektu powiedziała: „Zbyt długo markowe marki i kupowane przez nich firmy produkujące olej palmowy uniknęły morderstwa. I zbyt długo nasza reakcja na orangutany była „och, biedactwo”, ponieważ pokazano nam zdjęcia ich osieroconych, szczupłych i przy drzwiach śmierci. Ale zmiana jest możliwa – możemy to zrobić. Kiedy Greenpeace poprosił mnie o opowiadanie Rang-tan, nie wahałem się. To tylko początek nowej globalnej kampanii, która raz na zawsze poradzi sobie z tym problemem. ”
Reklama wykorzystuje zarówno technologię 3D , jak i rzeczywistość wirtualną i była odtwarzana przez cały sierpień i wrzesień w kinach oraz promowana w mediach społecznościowych przez takie osobistości jak Stephen Fry, Bryan Adams, Jodie Kidd, Alesha Dixon, Andy Serkis, Geri Horner, Gregg Wallace i Sharon Osbourne.
Szerzej prowadzona kampania ma na celu przekazanie korporacyjnym producentom (takich produktów jak czekolada czy szampon), że olej palmowy może być wytwarzany w sposób zrównoważony bez uciekania się do niszczenia lasów tropikalnych i doprowadzić do zatrzymania masowego niszczenia lasów.
Film kończy się gdy młoda dziewczyna przysięga opowiedzieć historię Rang-tan i wesprzeć problem wycinki lasów. Greenpeace stwierdził, że najwięksi gracze w branży, tacy jak Nestlé, Unilever i Mondelez wspólnie zobowiązali się dziesięć lat temu do zaprzestania zakupu oleju palmowego z tropikalnych lasów deszczowych do roku 2020, ale jak dotąd poczynili niewielkie postępy w tym kierunku.
Kampania społeczna „Why is there a Rang-tan in my bedroom?” (Dlaczego w mojej sypialni jest Rang-tan) ma za zadanie zwrócić uwagę na problem w rozmiarze globalnym. Nie tylko uświadomić społeczeństwu jak na prawdę wygląda pozyskiwanie oleju palmowego ale również wymusić prawdziwą i stałą reakcję na firmy, które z tych praktyk korzystają. Organizatorzy chcą pokazać, że nie trzeba niszczyć domu egzotycznych zwierząt by zaspokoić potrzeby człowieka. Pod hasłem „Let’s stop palm oil destroying the rainforest” (Zatrzymajmy olej palmowy, niszcząc las deszczowy) organizatorzy nawołują do podpisania się pod petycją i realnego wsparcia szerzącego się zniszczenia. Kampania przez swój przyjazny i wzruszający obraz ma zwrócić uwagę i ująć każdego za serce jednocześnie uświadamiając odbiorcy jego obojętność oraz niewiedzę.
Over a million people across the world are calling on Oreo to #dropdirtypalmoil! Join them >> https://act.gp/2RN59L4
Opublikowany przez Greenpeace International Wtorek, 20 listopada 2018
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół