Dlaczego pozwalamy modyfikować zwierzęta?
W swojej najnowszej kampanii “Frankenkurczak” Stowarzyszenie Otwarte Klatki zwraca uwagę na problemy, z którymi wiąże się masowa produkcja drobiu i wysuwa do branży postulaty zmian w polityce hodowlanej. Podpisując petycję przyczyniamy się do ratunku hodowlanych zwierząt.
„Kurczaki hodowane na mięso to sztucznie stworzone przez człowieka rasy ptaków. W wyniku modyfikacji zwierzęta te nienaturalnie szybko tyją. Gdyby ludzie rośli w tym tempie, to 5-letnie dziecko ważyłoby 150 kg” Dlaczego pozwalamy modyfikować zwierzęta?
Kampania “Frankenkurczak” rozpoczęła się oficjalnie w sobotę 5 maja w Katowicach. Jej celem jest upowszechnienie wiedzy na temat licznych problemów dobrostanowych, z jakimi wiąże się hodowla przemysłowa kurcząt, wypierająca obecnie w Polsce tradycyjne rolnictwo rodzinne.
Kim jest frankenkurczak? W jakich warunkach żyje? Czy zaczniemy zauważać jego krzywdę, gdy w jego sytuacji znajdzie się człowiek?? www.frankenkurczak.pl
Opublikowany przez Otwarte Klatki 8 maja 2018
Momentem inauguracyjnym kampanii był niestandardowy happening, zorganizowany na zasadzie performensu, w ramach którego 40 statystów w metaforyczny sposób przedstawiało warunki życia kur mięsnych na fermie przemysłowej. Punktem kulminacyjnym był pokaz suspension (podwieszania), symbolizujący moment uboju. Jak zapowiadają organizatorzy, sobotni event był tylko pierwszą z wielu akcji promocyjnych.
– Jak w przypadku każdej kampanii, również we “Frankenkurczaku” działania streetworkowe będą bardzo istotnym elementem strategii – wyjaśnia Bogna Wiltowska, aktywistka Otwartych Klatek współkoordynująca kampanię – Oprócz tego przewidzieliśmy szereg działań w internecie, łącznie z petycją online, którą na ten moment podpisało już ponad 10 tysięcy osób, a także publikację raportu na temat hodowli brojlerów w Polsce oraz materiałów wideo ze śledztwa przeprowadzonego na jednej z ferm. Na stronie frankenkurczak.pl można również obejrzeć spot przeznaczony do emisji w Internecie – dodaje.
Snu brojlerów nie reguluje tryb dnia i nocy, ale światła włączone przez 23 godziny na dobę, które mają zachęcić ptaki do…
Opublikowany przez Otwarte Klatki 8 maja 2018
Według Stowarzyszenia Otwarte Klatki silną stroną kampanii będą media społecznościowe – sam profil organizacji na Facebooku liczy prawie 190 tysięcy fanów. Oprócz tego, podobnie jak w przypadku poprzednich kampanii, przewidziane zostały działania z zakresu corporate outreach i współpraca z przedsiębiorstwami, które w swoich strategiach odpowiedzialności społecznej są gotowe uwzględniać również kwestię dobrostanu zwierząt.
Jak podają statystyki Komisji Europejskiej Polska jest największym producentem drobiu w Europie – każdego roku zabijanych jest obecnie w Polsce ponad miliard kurczaków, a 98% z nich pochodzi z największych przemysłowych ferm, liczących po kilkadziesiąt tysięcy zwierząt.
Celem Stowarzyszenia Otwarte Klatki jest zapobieganie cierpieniu zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych zmian społecznych, dokumentowanie warunków chowu przemysłowego oraz edukację promującą pozytywne postawy wobec zwierząt.
Więcej szczegółów na temat kampanii znaleźć można na stronie frankenkurczak.pl.
Dzięki waszym datkom możemy skutecznie działać. Dziękujemy http://www.otwarteklatki.pl/przekaz-darowizne/
Opublikowany przez Otwarte Klatki 1 maja 2018
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół