logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > DHL bez papieru
07.12.2009
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

DHL bez papieru



DHL Global Forwarding został partnerem Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Lotniczego (IATA) w ramach projektu E-Freight. Założeniem projektu jest ograniczenie, a docelowo całkowita likwidacja dokumentacji papierowej, która wraz z ładunkiem trafia na pokłady samolotów cargo.

Inicjatywa chroni środowisko eliminując ponad 7.800 ton papierowej dokumentacji rocznie. Przewiezienie takiego ładunku wymagałoby załadowania go do 80 Boeingów 747.

Dotychczas spośród 30 wymaganych dokumentów 16 zostało zastąpionych wersjami elektronicznymi. Do 2010 roku liczba ta wzrośnie do 20.

DHL Global Forwarding opcję E-Freight wprowadził na 108 lotniskach w 21 krajach. Pozwala to na przekazanie ładunku od producenta do DHL za pośrednictwem elektronicznej wymiany danych, jego przyjęcie i obsługę, dalsze przekazanie do przewoźnika lotniczego i organów celnych oraz dekonsolidację – bez potrzeby drukowania.

– To przyszłościowy projekt. Mamy świadomość, że za pięć – sześć lat fracht lotniczy będzie wyglądał i funkcjonował zupełnie inaczej niż dziś, ponieważ papierową dokumentację zastąpią z powodzeniem dokumenty elektroniczne. E-Freight gwarantuje wymierne korzyści dla nas, naszych partnerów, klientów oraz oczywiście dla środowiska – powiedział Michales Schaecher, Global Head Air Freight DHL Global Forwarding.

IATA z siedzibą w Montrealu jest międzynarodową organizacją skupiającą firmy z obszaru przemysłu lotniczego i reprezentującą ponad 230 linii lotniczych realizujących 93% międzynarodowego ruchu powietrznego.
M. Czerepak








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek