logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Design zmienia społeczeństwo
03.06.2014
Tematy: Wydarzenia

Design zmienia społeczeństwo



Design thinking, styl życia w komunikacji, czy nowe trendy w projektowaniu to główne tematy, o których będą rozmawiać specjaliści komunikacji wizualnej oraz studenci podczas warsztatów, wykładów i wystaw zorganizowanych w Instytucie Grafiki SWPS. Wydarzenie odbędzie się 13 czerwca 2014 r. w siedzibie SWPS we Wrocławiu przy ul. Ostrowskiego 30. Wstęp jest wolny.

Obróbka fotografii reklamowej, warsztat copywritera, systemy i procesy projektowania logo, narracja obrazowa i storyboarding oraz praktyka współczesnej reklamy, czyli sztuka tworzenia światów równoległych – warsztaty kompetencyjne na ten temat odbędą się w ramach „main event” w godz. 10.00-15.00. Skierowane są do wszystkich, którzy chcą wzbogacić swoją wiedzę o umiejętności praktyczne na temat designu. Zajęcia poprowadzą m.in. Piotr Maciejczyk, który wyjaśni rolę słowa w reklamie początkującym copywriterom oraz dr Krzysztof Moszczyński, który pokaże, czym wyróżnia się dobre logo. Na warsztaty obowiązują zapisy.

Jak design może przyczynić się do zmian w społeczeństwie pokażą studenci grafiki SWPS Wrocław w godz. 15.00-16.00 podczas wernisażu poświęconemu m.in. nielegalnemu grafitti. Prace dotyczą problemu nielegalnej sztuki ulicznej oraz prezentują narzędzia służące do walki z tym zjawiskiem. Studenci chcą pokazać, że design pełni przede wszystkim funkcję użytkową, w myśl idei Briana Reed’a: „Wszystko zostało zaprojektowane. Niewiele rzeczy zostało zaprojektowanych dobrze”.

Jakie jest obecnie podejście do projektowania? Jakie możliwości daje design naszemu otoczeniu? Na te pytania w godz. 16.30-19.00 będą odpowiadać w ramach wykładów projektanci, graficy oraz specjaliści od komunikacji i psychologii społecznej. Gośćmi będą m.in.: prof. dr hab. Michael Fleischer (znawca communication design z SWPS Wrocław), prof. dr hab. Jerzy Olek (projektant i teoretyk z zakresu fotografii i sztuki z SWPS Wrocław), Marian Misiak, Kamil Laszuk i Jacek Utko (projektanci) oraz Mariusz Wszołek i dr Krzysztof Moszczynski z Instytutu Grafiki SWPS. Opowiedzą między innymi o tym, jaka jest przyszłość projektowania treści w druku i internecie, jak być multifunkcjonalnym, ale nie rozmieniać się na drobne oraz przedstawią przepis na efektywną współpracę projektową.

Jak mówią organizatorzy, jednym z celów wydarzenia jest próba zweryfikowania niektórych mitów, które narosły wokół pojęć „design” i „projektowanie”. Na temat designu i projektowania powstało wiele mitów. Na przykład takie, które mówią, że reklama wpływa na sprzedaż lub bezpośrednio manipuluje odbiorcami. Inne mity mylnie wskazują, co jest sztuką, a co designem. Jeszcze inne głoszą, że na studiach graficznych trzeba umieć dobrze rysować i obsługiwać programy graficzne. Czas się z tymi mitami rozprawić i wyjaśnić sobie, czym jest projektowanie – mówi Mariusz Wszołek. A jest to przede wszystkim sprawne rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem stosownych kompetencji: pracy zespołowej, krytycznego i analitycznego myślenia, przyjęcia postawy kreatywnej, czy wreszcie kompetencji komunikacyjnej i społecznej – dodaje.

Współczesne rozumienie designu i projektowania komunikacji dotyka różnych przestrzeni rynku, dlatego wydarzenie z jednej strony jest skierowane do kandydatów na studia projektowe, a z drugiej do instytucji, naukowców, projektantów, biznesmenów i wszystkich zainteresowanych odpowiedzią na pytanie, czym jest projektowanie.

Więcej informacji oraz zapisy na warsztaty znajdują się na stronie www.grafika.swps.pl/main-event.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek