logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Depresyjne błahostki
20.07.2011
Tematy: Kreacje / printy

Depresyjne błahostki



Szare kolory i ascetyczna grafika. Duży, smutny bohater plakatów i małe, ledwo dostrzegalne problemy, które go dotykają: alkoholizm, napady złości, myśli samobójcze. Minimalistyczna kreacja i bardzo poważny temat: depresja.

W taki sposób najkrócej można opisać kampanię społeczną, jaka zrealizowana została w maju i czerwcu br. w Indiach. Prosty, ubogi wręcz graficznie plakat przygotowany przez agencję Mudra Communication opatrzony został pasującym do jego charakteru, krótkim przesłaniem: „Dwarf depression. Depression needs counseling.” („Zahamuj rozwój depresji. Depresja potrzebuje porady.”). Niewielkie przedmioty, umieszczone w kreacji są zatem zarówno metaforą bagatelizowania problemu depresji przez społeczeństwo, jak i nawiązaniem do hasła, w świetle którego porada lekarza jest niezbędna jeszcze przed rozwinięciem się choroby.

Tuż obok sloganu umieszczone zostało logo kampanii: dłoń z podpisem REACH. Co ciekawe, próżno instytucji o takiej nazwie szukać w internecie, a podany pod emblematem adres mailowy należy do charytatywnej organizacji Loving Hands Ministries, pomagającej m.in. mieszkańcom slumsów, sierotom, osobom uzależnionym od narkotyków i poszkodowanym na skutek klęsk żywiołowych. LHM zajmuje się także prowadzeniem interwyznaniowego Theological College, choć w teorii nie jest organizacją religijną.

Plakaty z wizerunkiem człowieka, przytłaczanego przez depresję rozwieszane były na m.in. na indyjskich uniwersytetach. Za sukcesem kampanii przemawiają statystyki – liczba telefonów z prośbą o poradę wzrosła o 21% oraz fakt, że kreacja nagrodzona została Srebrnym Lwem w kategorii Design podczas tegorocznego konkursu Cannes Lions.

Zdaje się, że siłą tej reklamy jest jej prostota, dobrze odzwierciedlająca świadomość na temat depresji wśród indyjskiego społeczeństwa. Jest ona tam znacznie niższa niż w krajach europejskich, a lingwiści wskazują, że niemożliwe jest nawet by przełożyć bezpośrednio słowo „depresja” na którykolwiek spośród 38. używanych tam języków.
E. Janota








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek