DeepSteki
Steak-umm to marka mrożonych steków w cienkich plastrach, dostępna na terenie Stanów Zjednoczonych. Intuicyjnie zakładamy, że kampanie z nią związane, mają typowo komercyjny charakter, zaś badania fokusowe dotyczą jakości mięsa, jego walorów smakowych, etc.
Z takiego właśnie punktu widzenia wyszła grupa wegan, zaproszona do przetestowania nowego zamiennika mięsa, niczym nie różniącego się smakiem od prawdziwych steków. Jaki był szok – a niejednokrotnie również wściekłość – gdy okazało się, że na zarejestrowanych materiałach wizualnych każdy członek grupy fokusowej otwarcie zadeklarował, że porzuca weganizm na rzecz produktu, który został jemu bądź jej przedstawiony do spróbowania.
Jak się okazało, kampania DeepSteaks, w której wzięli udział, nie dotyczyła mięsa, tylko zagrożeń płynących z niekontrolowanego użycia technologii Deepfake – o istnieniu której część uczestników badania nie miała zresztą żadnej wiedzy. Cały proces przekształcenia wypowiedzi poszczególnych osób za pomocą obróbki cyfrowej – z popierających weganizm na popierające dietę stricte mięsną – zajął… około 20 minut. Skoro więc technologia Deepfake jest w stanie „zmienić” zdeklarowanego weganina w mięsożercę w niewiele ponad kwadrans, to chyba jest się czego obawiać. A już z pewnością jest się nad czym zastanowić. Film stanowiący zapis eksperymentu można obejrzeć poniżej:
Wraz z premierą filmu uruchomiona została witryna DeepSteaks.ai, na której można się dowiedzieć jak wykrywać, zgłaszać i bezpiecznie korzystać z technologii deepfake. Chętni mogą również podpisać petycję w sprawie ustawy o odpowiedzialności za Deep Fakes.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.04.2024
Suszone świerszcze hitem sprzedaży w Carrefour
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
23.04.2024
Jakie książki kupujemy — raport Allegro i Allegro Lokalnie
-
23.04.2024
23 kwietnia — Międzynarodowy Dzień Książki i Praw Autorskich