Klienci odwiedzający centrum handlowe otrzymali darmowe próbki zapachu, od których odruchowo odwracali się z odrazą. Wątpliwe doznania zapachowe spowodował fakt, że próbki celowo nasączone zostały dymem papierosowym.
Zdezorientowanych odbiorców darmowych „perfum palacza” o idei eksperymentu informuje krótki napis na próbce – czy to jest zapach z którym chcesz być kojarzony? Brazylijska kampania pod hasłem "Is this what you smell like?" ("To tym pachniesz?") ma na celu uświadomienie, że osoby niepalące właśnie tak odbierają zapach, który unosi się wokół palacza. Czy nie czas zerwać z nałogiem – pytają autorzy kampanii, która w efekcie skłoniła do refleksji, poruszyła tysiące ludzi i odbiła się szerokim echem w brazylijskich mediach. Kampanię w odróżnieniu od innych, charakteryzuję zwrócenie uwagi palacza nie na swoje zdrowie, lecz na to jak jest postrzegany i oceniany przez innych. Jak powszechnie wiadomo krytyczna ocena jednych może dotkliwie zaboleć, innych zaś skutecznie zmotywować.
Katarzyna Płaza
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
06.06.2023
Przerwij przerwę
-
02.06.2023
Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia
-
29.05.2023
Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
17.04.2023
Ruszył Zielony Tydzień. Kupuj eko i dbaj o planetę
-
14.04.2023
„Bank kroków” — centra handlowe nagradzają za chodzenie