„Przestań odejmować. Zacznij dzielić” (Stop subtracting, start dividing), „Kto dostaje więcej, daje więcej” (Who got more, gives more), „Sprawiedliwy podział zawsze daje dobre rezultaty” („A fair division always gives good results”) – hasła zapisane na zwykłej, szkolnej tablicy towarzyszyły włoskiej kampanii „Blackboards” (Tablice) przygotowanej przez agencję Mente Piperita dla La Fabbrica di Nichi – włoskiego ruchu politycznego, którego celem są zmiany w zakresie polityki społecznej. Poszczególne oddziały La Fabbrica di Nichi, czyli małe „fabryki”, powstały jako komitety wyborcze Nichiego Vendoli, polityka. Do dziś przekształciły się w ośrodki debaty społecznej, miejsca kulturalnych spotkań osób zaangażowanych społecznie i politycznie. Stanowią pewien rodzaj alternatywy dla partii politycznych, ponieważ zrzeszają głównie młodych ludzi, zjednanych przez jednego polityka.
Kampania, której główny przekaz brzmiał „Redistribution. It’s not mathematical, it’s logical” (Redystrybucja. To nie matematyka, to logika) miała na celu uświadomić politykom i wyborcom pozytywne aspekty równej redystrybucji bogactwa za pomocą zrównoważonego systemu podatku majątkowego.
Paweł Michaluk
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju
-
10.01.2023
Palisz czy nie palisz
-
09.01.2023
Posiniaczone statystyki
-
05.01.2023
Zabójcy mimo woli
-
04.01.2023
Oasis w oazie