W połowie lutego bracia Coen wyreżyserowali spot do kampanii "This is reality". Fakty mówią same za siebie: elektrownie węglowe w Ameryce są odpowiedzialne za jedną trzecią zanieczyszczeń powietrza dwutlenkiem węgla, co jest główną przyczyną globalnego ocieplenia. Jednak w ostatnim czasie przedstawiciele przemysłu węglowego przeprowadzili kampanię, w której zapewniali, że istnieje węgiel nie szkodzący środowisku. Czysty węgiel? Dla twórców Reality Campaign to czysta bzdura.
Joel i Ethan Coen, zdobywcy Oskara, stworzyli 30-sekundowy film, w którym pojawia się w nim charyzmatyczny przedstawiciel handlowy namawiający typową amerykańską rodzinę do zakupu „Clean Coal Air Freshener”, czyli odświeżacza powietrza z czystego węgla. Ma on sprawić, że słowo „czysty” nabierze zupełnie nowego wymiaru. Okazuje się jednak, że rodzina dusi się w oparach trującego gazu, co prowokuje do pytania czy taka przyszłość czeka wszystkich.
Nie, jeżeli zmieni się produkcję energii na „czystą”, bez wprawiania odbiorców w błąd – twierdzą organizacje zrzeszone w koalicji „The Reality Coalition” – Alliance for Climate Protection, Sierra Club, National Wildlife Federation, Natural Resources Defense Council oraz League of Conservation Voters (wszystkie pochodzące z USA). Oficjalna strona internetowa kampanii pilnie śledzi reakcje rządu i społeczeństwa, ostrzegając „Witaj w prawdziwej rzeczywistości”.
M. Miąc
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy