logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Czy „Zabawa zabawa” to dobry przekaz kampanii społecznej?
14.01.2019
Tematy: Opinie

Czy „Zabawa zabawa” to dobry przekaz kampanii społecznej?



Film „Zabawa zabawa” zobaczyłem jeszcze w styczniu na pokazie prasowym. Od razu zrobił na mnie duże wrażenie – mówi Paweł Prochenko, specjalista ds. komunikacji oraz realizacji kampanii społecznych – Dlaczego?

Film opowiada historię dobrze sytuowanych kobiet, które mają problem alkoholowy.  Występują w nim wybitne polskie aktorki:  Agata Kulesza, Dorota Kolak oraz Maria Dębska. Właśnie postać grana przez tę ostatnią – córkę samej reżyserki Kingi Dębskiej – zrobiła na mnie największe wrażenie. Mimo, że pochodzi z rodziny, gdzie ojciec jest niepijącym alkoholikiem, bardzo trudno jej uświadomić sobie własny alkoholizm.

Jak opowiada Kinga, odtwórczyni roli „moja bohaterka niesie to wszystko praktycznie sama. Mówi się zresztą o tym, że alkoholizm jest chorobą ludzi samotnych, osób nie potrafiących być z innymi ludźmi, szukających oparcia i ukojenia w alkoholu”  Dla mnie to właśnie samotność Magdy była najbardziej poruszająca, a jednocześnie bardzo trudna w odbiorze postaci. Czuję jednocześnie, że uwypuklenie aspektu samotności było niezbędne, by zwrócić uwagę na zasadnicze mechanizmy uzależnienia. Butelka jest towarzyszem.

"Zabawa zabawa" – oficjalny zwiastun

Te kobiety są piękne, bogate i na zakręcie.?Agata Kulesza, ?Dorota Kolak i ?Maria Dębska w zwiastunie nowego filmu ?Kinga Debska, autorki hitu Moje córki krowy.„Zabawa zabawa” ?? w kinach od 4 stycznia 2019

Opublikowany przez Lubię KINO Wtorek, 27 listopada 2018

Czy „Zabawa zabawa” to dobra kreacja kampanii społecznej?

Film przedstawia trzy nie związane ze sobą historie kobiet. Ten zabieg scenariuszowy początkowo wzbudził moje wątpliwości. Czy taki koncept nie jest pójściem na scenariuszową łatwiznę? Perypetie kobiet są zupełnie oddzielne – nie przeplatają się. Opowiedzenie historii o jednej osobie wydaje się być o wiele trudniejsze. Trzeba tak skonstruować scenariusz aby pokazać głębiej przyczyny, wzloty i upadki. Przy trzech historiach – nie ma czasu na niuanse.  Z drugiej strony, pokazanie trzech postaci sprawia, że przekaz staje się bardziej prawdziwy, uniwersalny.

Korzyścią trzech historii jest większa perspektywa ujęcia tematu – widzimy różne typy alkoholizmu. Większa jest zatem szansa, aby któraś z kobiet, widzów odnalazła w nich samą siebie. Z tego względu film „Zabwa zabawa” przypomina kampanię społeczną. Kampanię, której celem jest być uniwersalną, dotrzeć do jak największej liczby odbiorców,  poruszyć ich, zmusić do myślenia czy nawet zmienić.  Jest to bardziej uniwersalne. W związku z tym taka konstrukcja filmu jest rodzajem kampanii społecznej.

Różnica może polegać jedynie na tym, że w filmie fabularnym jest miejsce na zagłębienie się w temat, przyczyny, modele. Łatwiej się utożsamić z bohaterem. W kampaniach, które wykorzystują krótkie formy reklamowe tego czasu jest mniej. Można skupić się na charakterystycznych objawach, problemie, sytuacji. Dlatego też uważam, że klasyczne kampanie społeczne są lepszą inspiracją dla samych świadków problemu, osób bliskich, otoczenia. Bo przy tak krótkiej formie jest jednak bardzo trudno zmienić postawy osób z problemem alkoholowym.

Autor wypowiedzi: Paweł Prochenko

Dodatkowe artykuły związane z filmem „Zabawa zabawa”, znajdują się w dziele opinie – m.in 1 ; 2 ; 3

 

Informacje o kampanii społecznej, poruszającej temat alkoholizmu kobiet TUTAJ 

Opublikowany przez 10 dowodów Piątek, 3 sierpnia 2018

Paweł Prochenko kino Zabawa zabawa







12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek